تلاش های موثر آیت الله مصباح در توانمند سازی علوم اسلامی فراموش کردنی نیست

تلاش های موثر حضرت آیت الله مصباح در توانمند سازی علوم اسلامی برای پاسخ گویی به پرسش های زمانه و نیز اسلامی سازی علوم انسانی و ارتقای آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه فراموش کردنی نیست.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت ارتحال استاد اخلاق و فلسفه حضرت آیت الله مصباح یزدی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است: 



بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِيهُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ .


ارتحال عالم مجاهد حکیم متاله و فقیه فرزانه علامه محمد تقی مصباح یزدی را به محضر امام زمان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، همه شاگردان و دوستاران و علاقمندان، بستگان محترم و خانواده، بویژه فرزندان مکرم و دانشمند ایشان تسلیت عرض میکنم.

تلاش های موثر حضرت آیت الله مصباح در توانمند سازی علوم اسلامی برای پاسخ گویی به پرسش های زمانه و نیز اسلامی سازی علوم انسانی و ارتقای آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه فراموش کردنی نیست.

در عرصه کنشگری سیاسی مبارزات ایشان در قبل از انقلاب اسلامی و نیز حمایت و اطاعت و همراهی ایشان با ولایت، پس از انقلاب اسلامی، ستودنی است.
در عرصه تعمیق اندیشه اسلامی آثار برجای مانده از ایشان نشان دهنده و شاهدی محکم بر مدعای مذکور است. امید که استفاده از این آثار، بویژه آثار ایشان در مورد معارف قرآن کریم، روز بروز بیشتر شود.

پاسخگویی ایشان به شبهات مختلف و از جمله مناظرات ایشان با مارکسیستها، بویژه در سال های اول انقلاب از صحنه های زیبا و بیادماندنی در دفاع از اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی است.

بنده این توفیق را داشتم که بارها از محضرشان بهره ببرم. مخصوصا از زمانی که کلان پروژه سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه را پیگیری می کردم چند نوبت از رهنمودهای ایشان در این موضوع بهره بردم و در همه این موارد ایشان را بسیار مهربان، متواضع، مخلص، دلسوز، نکته سنج و قاطع و جامع و شاگرد پرور یافتم.

خدایش غریق رحمت فرماید و به خانواده و بستگان محترم و همه علاقمندان اجر و صبر عنایت فرماید.
سلام و درود خداوند بر او باد و روح پاکش با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت مکرمش علیهم السلام محشور باشد.

نجف لک زایی
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

کد خبر 1010639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha