دولتمردان باید با جدیت بیشتری پرونده ترور شهید سلیمانی را پیگیری کنند

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک مبارزه برای اخراج آمریکا از منطقه که کشورهای منطقه برای همیشه از دست تروریسم های دولتی نجات پیدا کنند اما از نظر حقوق بین الملل هم حتماً باید دولتمردان با جدیت بیشتری پیگیری کنند تا به نتیجه برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محسن رضایی شنبه(13 دی) در حاشیه زیارت مزار شهید سلیمانی به رسانه های گروهی گفت: برادر عزیزم{شهید سلیمانی} که به ملکوت اعلی پیوستند یک نور الهی در قلبشان تلألو کرده بود و یک ندای ملکوتی را از درون خویش شنیده بود که به دنبال این ندای ملکوتی راه افتاد و مرتب بی تابی، بی طاقتی و لحظه شماری می کرد که به این ندای ملکوتی برسد.

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید سلیمانی انسان بسیار خستگی ناپذیر بود، افزود: ایشان شب و روز نداشت؛ از زمانی که فرمانده تیپ 41 ثارالله در فتح المبین شد تا آخرین لحظاتی که دوسه هفته قبل از آن من در خدمتشان بودم، این نور الهی از چهره ایشان پیدا بود و دنبال این بود که یک لحظه آرام نباشد.

 

 

وی با اشاره به اخلاص شهید سلیمانی بیان کرد: ایشان واقعاً برای خدا کار می کرد و برای او درجه، پست و مقام اصلاً مهم نبود و نشستن کنار یک محروم و نشستن کنار مردم را که برای خودش بهشت می دانست و از اینکه در جبهه های جنگ و داعش و اینکه تروریست ها را از زندگی مردم دفع کند تا آرامش را به زندگی مردم برگرداند؛ این ها را جزء بهترین لحظات عمر خود می دانست.

 

 

رضایی با اشاره به اینکه از طرف دیگر بسیار مبتکر، خلاق و باتدبیر بود و در هیچ بن بستی نمی ماند، ادامه داد: قاسم سلیمانی چه در دفاع مقدس و چه در منطقه جنوب شرق که قرارگاه جنوب شرق را به ایشان دادند و چه در دفاع از حرم در شرایط سخت تروریسم داعشی که هیچ کسی غیر از ایشان حریف آنان نشد، حضور داشت.

 

 

وی اظهار کرد: هیچ کشوری و هیچ ارتش و قدرتی نتوانست جلوی داعش را بگیرد اما قاسم ما توانست این کار را بکند و آن ها را سرکوب کند لذا فرد خلاق و مبتکر بود و هیچ بن بستی نمی توانست ایشان را متوقف کند.

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: به هر حال ملت بزرگ ایران یک قهرمان عظیمی را از دست دادند و امیدوارم که خون ایشان که تبدیل به یک بعثت در جامعه شد، جوانان امروز ما این شخصیت بزرگوار را به عنوان سرمشق و الگوی خود قرار دهند و این راه خونینی که در این 40 سال برای رسیدن به آرمان های ملت ایران که در طول 300 سال گذشته نتوانستیم به آن برسیم، با این راهی که شهدا برای ما به وجود آوردند ان شالله بتوانیم ادامه دهیم و آن چیزی که امام می خواست و امروز مقام معظم رهبری به دنبال آن است که ایران اسلامی را به بلندترین قله های پیشرفت و تعالی برساند بتوانیم همه این راه را ادامه دهیم.

 

 

وی در مورد آخرین وضعیت برای پیگیری جلوگیری از پایمال شدن خون شهید سلیمانی، گفت: کمیسیون مشترکی بین ایران و عراق از حقوقدانان بین المللی درست شده که این را ادامه دهند و این موضوع کاملاً قابل پیگیری است و دلیل آن این است که مستندات بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهد این واقعاً یک ترور مورد قبول مجامع بین المللی و قابل شکایت کردن است.

 

 

رضایی افزود: سفیر عراق را هم چند روز پیش خواستم و از ایشان هم پیگیری کردیم و وزارت خارجه ما الان دارند دنبال می کنند.

 

 

وی در پایان گفت: به هر حال ما نباید بگذریم؛ البته انتقام اصلی را ما شروع کردیم و از عین الاسد انتقام سخت ما شروع شده و یک مبارزه است؛ یک مبارزه برای اخراج آمریکا از منطقه که کشورهای منطقه برای همیشه از دست تروریسم های دولتی نجات پیدا کنند اما از نظر حقوق بین الملل هم حتماً باید دولتمردان با جدیت بیشتری پیگیری کنند تا به نتیجه برسند.

کد خبر 1010832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha