شرکت های دانش بنیان کرمان نیازمند حمایت هستند

پورابراهیمی با اشاره به نبود گزارش دقیقی از ارتباط شرکت های بزرگ با دانش بنیان در استان؛ افزود: ظرفیت توان تخصصی دانش بنیان ما در استان ازمتوسط کشوری بالاتر و ظرفیت بسیار قدرتمندی برای پاسخگویی به شرکت های بزرگ را دارند که نیاز به حمایت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکترمحمدرضا پورابراهیمی صبح پنجشنبه( 14 اسفند) در پنجاه و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تأکید بر اینکه استقلال پارک علم و فناوری در استان کرمان به جد باید پیگیری شود؛ افزود: نباید سیاست های پارک را یک دانشگاه بنویسد و باید به کل مجموعه استان تعلق داشته و به حوزه تصمیم گیری ها نیز کمک کند.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود گزارش دقیقی از ارتباط شرکت های بزرگ با دانش بنیان در استان؛ افزود: ظرفیت توان تخصصی دانش بنیان ما در استان ازمتوسط کشوری بالاتر و ظرفیت بسیار قدرتمندی برای پاسخگویی به شرکت های بزرگ را دارند که نیاز به حمایت هستند.

 

 

وی در ادامه خواستار گزارش شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک شد تا مشخص شود چه تعداد شرکت ها به واسطه عدم سفارش کالا و واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل به دلیل عدم ارتباط با مجموعه های بزرگ به این روز افتاده اند.

 

 

پورابراهیمی با اشاره به اینکه گویا مقاومت هایی در شرکت های بزرگ در بحث ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ در استان کرمان وجود دارد؛ اظهار کرد: یکی از راهکارها این است شرکت های بزرگ و پیمانکاران اصلی یک گزارش از عملکرد خود در این زمینه ارائه کنند.

 

 

وی بر لزوم ارائه گزارش از مجموعه خدمات و کالاهایی که شرکت های بزرگ در سه سال اخیر دریافت کرده اند اعم از اینکه با چه روش، از چه مجموعه و با چه شرایط و قیمتی تأمین شده تأکید کرد.

 

 

سیدمهدی طبیب زاده، رییس اتاق بازرگانی کرمان هم با بیان اینکه صنایع خرد و کوچک علی رغم سهم خوبی که در اشتغال دارند، به دلیل محدودیت بازار نمی توانند سهم مؤثری در اقتصاد ایفا کرده و در مقابل شوک های اقتصادی تاب و تحمل داشته باشند؛ افزود: نظام اس پی ایکس ارتباط بین واحدهای بزرگ و کوچک را برقرار می کند و اگر این به طور کامل اجرایی و بومی شود، می تواند کمک بزرگی به صنایع کوچک و متوسط و توسعه بازار با رویکرد دانش بنیان داشته باشد.

 


وی با اشاره به وجود حلقه مفقوده بین صنایع بزرگ و صنایع کوچک و متوسط؛ اظهار کرد: بنیه صنعتی استان کرمان قوی و متکی بر صنایع کوچک و متوسط که بتواند همیشه پایدار باشد، نیست و اتاق بازرگانی با پایش محیط کسب و کار، عارضه یابی و ... سعی می کند طرح موضوع کرده و با پرداختن به آن، به توسعه استان کمک کند.

 


طبیب زاده برآوردها را حاکی از آن دانست که 10 تا 30 درصد بازار قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ استان را کرمانی ها تأمین می کنند و ادامه داد: باید صنایع کوچک در بازار رقابتی نقش خود را ایفا کنند و در این صورت می توانیم شاهد رشد و توسعه بازار، وسعت کار بوده و در تعدد شرکت ها تحولی ایجاد کنیم.

کد خبر 1010841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha