تکلیف مداری و وظیفه شناسی از مهمترین ویژگی های آیت الله مصباح یزدی بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های بارز شخصیتی آیت الله مصباح یزدی گفت: تکلیف مداری و وظیفه شناسی از مهمترین ویژگی های آیت الله مصباح یزدی بود.

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به رحلت آیت الله مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح یزدی مصباحی برای فرزندان انقلاب بودند. وی نقش هدایت گری و در واقع چراغ بصیرتی برای بقیه بودند.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی مرید ایدئولوژیست اسلام و ایران در نظام اسلامی ایران بودند و یکی از مطیع ترین علما و فیلسوفانی بودند که در اطاعت از رهبری مثال زدنی هستند. ذره ای کبر و غرور در ایشان در مقابل رهبری نبود به تمام معنا مطیع و تسلیم ولی امر مسلمین بودند.

 

وی با ادامه داد: آیت الله مصباح مدیری بود که کار تشکیلاتی عظیم در کشور انجام داد و بیش از 70 الی 80 هزار نیرو را تربیت و تقدیم انقلاب کرد. هیچ وقت و هیچ زمانی پست دولتی را قبول نکرد و همیشه حامی نظام و انقلاب بود. بصیرت و دین داری وی زبانزد است.

 

نیک بین با بیان اینکه ویژگی بارز آیت الله مصباح یزدی تکلیف مداری و وظیفه شناسی وی بود، گفت: در سال های مختلف و در ادوار گوناگون وی از زیر بار تکلیف شرعی اش شانه خالی نکرد، هر جا احساس تکلیف می کرد وارد می شد و به تکلیف اش عمل می کرد، تمام قد در مقابل حق خاضع بود و در مقابل باطل ایستادگی می کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی های معنوی و اخلاقی آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی به تعبیر مقام معظم رهبری عالمی بصیر و مطهری زمان بود.

 

 

کد خبر 1010878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha