شهید سلیمانی پروش یافته مکتب ایثار وشهادت بود

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه فرهنگ ایثار وشهادت سرمایه گرانبهای مکتب امام راحل برای تربیت جوانان بود، گفت: شهید سلیمانی پروش یافته مکتب ایثار و شهادت بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی» امروز(13 دی) در رزمایش کمک های مومنانه بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان و مراسم سوگواری سردارشهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در دهه بصیرت و فاطمیه هستیم و این قرین بودن دهه بصیرت همراه با دهه فاطمیه برای ما پیام های را در پی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس هم در دهه بصیرت به درجه رفیع شهادت نائل گشتند و مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی این عالم بزرگی که با تربیت شاگردان برجسته و تالیفات گران سنگ خدمات کم نظیری را به عالم اسلام  انجام دادند هم در دهه بصیرت برای ما پیام آور این است که راه رسیدن به مقصد تیز بینی و بصیرت است.

 

وی با بیان اینکه ما اگر ابوذر، سلمان و مقداد را تمجدید می کنیم تنها به خاطر عبادت نبوده است، اذعان داشت: در طول تاریخ افراد زیادی هستند که به اندازی این افراد عبادت کرده باشند، اما ابوذر، سلمان، مقداد و... در کنار روحیه تعبد که داشتند به خاطر بصیرت و تیز بینی و اینکه صف دوست و دشمن را از همدیگر تشخیص داشتند و  درآن مقطع حساس از امام زمان خود حمایت کردند، تمجید می شوند.

 

حجت الاسلام شاهرخی، حضرت زهرا (س) را اسوه بصیرت دانست و بیان کرد: اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) با اینکه غمگین از ارتحال پدر بود، برای حق طلبی و دفاع از امام زمانش به مسجد می آید و آن خطبه غنی  و فصیح را ایراد می کند نشان دهنده شاخص بصیرت است.

 

وی با بیان اینکه شهادت شهدای انقلاب اسلامی از جنگ تحملی تا مدافعان حرم همه نشان از بصیرت شهداست، افزود: همه شهدای ما از قبل آماده شهادت بودند و به چشم خود شهدای زیادی را دیدند.

 

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: شهدای ما صحنه های پس از شهادت دوستان خود را اعم از تنهایی پدر شهید، قد خمیده پدر و مادر شهید، تنهایی همسران شهدا و فرزندان شهدا را مشاهده کرد و با علم و آگاهی پا به عرصه نبرد گذاشتند و برای شهادت قبول شدند.

 

شهید سلیمانی آموزش یافته مکتب جنگ بود

 

 

نماینده ولی فقیه در لرستان جنگ تحمیلی را گنجینه ای همیشگی برای ملت ایران دانست و افزود: شهید سلیمانی از دل جنگ بیرون آمد و پرورش یافته مکتب جنگ و بصیرت بود.

 

وی خاطرنشان کرد: جنگ گنجینه گرانبهایی و ذخیره گران بهایی است که قرن ها این مملکت را بیمه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه جوانان ما  از مسیر فرماندهان پروش یافته از دل جنگ تربیت شدند، افزود: فرهنگ ایثار وشهادت سرمایه گرانبهای بود که امام راحل  در قالب این فرهنگ غنی جوانان را تربیت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تقدیر از فعالیت های جهادی جوانان، گفت: جوانان  جهادی هم تعلیم یافتگان پیام جنگ تحلیلی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه از تلاش های بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ع) در رزمایش کمک های مومنانه  تشکر و قدر دانی کرد.

 

گفتنی است، امروز به همت بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره)، بسته های معیشتی، بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم التحریر به مناسبت گرامیداشت دهه فاطمیه و سالروز شهادت شهید سلیمانی در بین مردم استان لرستان توزیع شد.

کد خبر 1010972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha