وزارت صمت برای راه اندازی خودروسازی در آذربایجان‌شرقی آماده است

رزم حسینی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای راه اندازی خودروسازی با مشارکت ایدرو و بخش خصوصی توانمند در آذربایجان شرقی آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیرضا رزم‌حسینی» امروز در جلسه هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در حوزه صنعت، معدن و تجارت پیشینه تاریخی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی حق بزرگی بر ملت و کشور ایران دارد و فداکاری های زیادی را در طول انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس در دفاع از تمامیت ارضی و سربلندی کشور ایفا کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت های استان آذربایجان شرقی در حوزه صنایع بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی برای راه اندازی یک خودروسازی با مشارکت سازمان توسعه ای ایدرو و بخش خصوصی توانمند و دارای منابع مالی کافی در آذربایجان شرقی را دارد.

رزم حسینی با اشاره به بازدیدی که از تراکتورسازی داشته است، تصریح کرد: حتی همین تراکتورسازی نیز در قالب طرح توسعه‌ای می‌تواند در حوزه خودروسازی ورود کند، از طرفی کنسرسیومی از بخش خصوصی نیز با نظارت مسئولان استانی می توانند این موضوع را جلو ببرند.

وی از تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی و‌ معدنی استان خبر داد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت معین استان آذربایجان شرقی بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهور می باشد و در مدت زمان کوتاه باقی مانده از عمر دولت، تمام تلاش خود را برای توسعه بخش صمت در این استان انجام خواهیم داد.

وزیر صمت ورود خودروسازان جدید با مشارکت بخش خصوصی و شکستن انحصار در تولید خودرو را زمینه‌ساز تولید خودروهای رقابتی، با کیفیت و با قیمت مناسب در کشور دانست و گفت: از این مساله به شدت حمایت می کنیم.

کد خبر 1011108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha