ادامه روند نزولی تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی

صومی گفت: با اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، تعداد بستری ها در آذربایجان‌شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۶۰ نفر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد حسین صومی» امروز در جلسه هماهنگی نهادهای مسئول در احرای طرح «حاج قاسم سلیمانی» اظهار داشت: طی هفته های گدشته شاهد روند کاهشی تعداد مبتلایان کرونا در استان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به پایش های بعمل آمده در سطح مراکز درمانی استان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، تعداد بستری ها در آذربایجان‌شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۶۰ نفر کاهش یافت.  

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ نفر زیر تهویه مکانیکی هستند، افزود: براساس آمار روز گذشته ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان های استان ترخیص و ۸۱ نفر نیز بستری شدند.

صومی با تأکید بر این‌که نباید عادی انگاری شود و باید اقدامات پیشگیرانه همچنان به شدت ادامه یابد، گفت: شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: بر اساس طرح حاج قاسم سلیمانی، بسیجیان در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد. در این طرح هر بسیجی موظف است حداقل ۱۰ نفر از اطرافیان فرد بیمار را شناسایی و رصد کند.

کد خبر 1011104

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha