حاج قاسم سلیمانی یک دیپلمات ورزیده و ژنرال کارکشته بود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حاج قاسم به عنوان یک دیپلمات ورزیده، یک ژنرال کار کشته و اکنون یک شهید عروج کرده جایگاه بسیار والایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تبریز،با یادآوری محاصره کامل دمشق و قرارگیری این شهر در آستانه سقوط اظهار داشت: زمانى که دمشق در آستانه سقوط بود، به اتباع ایرانی هشدار داده شد تا سوریه را ترک کنند چرا که ممکن بود سوریه در خلال چند ساعت سقوط کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حاج قاسم در این شرایط درخواست کرد که در کاخ ریاست جمهورى با بشار اسد دیدار کند. به او گفتند که در چنین شرایطى امکانش نیست، اما او اصرار می‌کند و مى رود با آقاى اسد دیدار مى کند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانى در این دیدار بعد از بررسى آخرین وضعیت از آقاى اسد سؤال کرد، مى خواهید بمانید یا خیر، اگر می‌خواهید بمانید ما با شما هستیم و مقاومت خواهیم کرد و اگر نمى خواهید بمانید، با ما بیایید و از سوریه خارج شوید.

امام جمعه تبریز افزود: بشار اسد با روحیه مبارزه طلبى خود پاسخ می‌دهد که مى خواهد بماند و مى خواهد که خانواده اش هم با او باشند. سردار به او مى گوید که پس در این شرایط خانواده ات را خارج مى کنیم، اما او قبول نمی‌کند و می گوید خانواده ام با من مى ماند. بعد از این شهید سلیمانى تصمیم مقاومت مقابل تروریست‌ها را مى گیرد. در حالى که رسانه ها در آن زمان از سقوط کامل دمشق سخن مى گفتند. او با چنین روحیه اى براى دیگر رزمندگان محور مقاومت، الگو شد و سوریه را نجات داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید به وصیت نامه شهید سلیمانی عمل کنیم، گفت: با عمل به وصیت شهید، قدردان فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی باشیم و به قول این شهید والامقام؛ نباید رهبر  معظم انقلاب اسلامی؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را تنها بگذاریم.

آل هاشم با بیان اینکه حاج قاسم توانست همه نیروهاى لازم را براى تحقق اهدافش هماهنگ کند، گفت: حاج قاسم به عنوان یک دیپلمات ورزیده، یک ژنرال کار کشته و اکنون یک شهید عروج کرده جایگاه بسیار والایی دارد.

امام جمعه تبریز سردار سلیمانى را انسانی کم نظیرى در غرب آسیا توصیف کرد و افزود: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانى در مورد شهید سلیمانى مى گوید؛ در جنگ ۳۳ روزه با ما تماس گرفت و گفت من مى خواهم بیایم، ما گفتیم اصلاً چنین چیزى امکان ندارد، همه پلها را زده اند، راه ها را بسته اند، هواپیماهاى جنگى اسرائیل هر هدفى را می‌زنند، شرایط کاملاً جنگى است، اما حاج قاسم با اصرار و پافشارى خودش را رساند و تمام مدت هم کنار ما ماند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به خاطره ای دیگر از دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: سید حسن نصرالله در جایی دیگر می گوید در برهه ای که صهیونیست ها، لبنان را مورد حمله قرار داده بودند، حاج قاسم آن روزها بحق برادرى اش را ثابت کرد؛ مثل جنگ ۳۳ روز همراهمان بود و مى گفت: «سید! من یا با شما زنده مى مانم یا با شما مى میرم».

 

کد خبر 1011313

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha