سردار سلیمانی، مبانی قرآنی را در زندگی خود بکار گرفته بود

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به رفتارهای فردی و اجتماعی سردار سلیمانی گفت: ایشان مبانی قرآنی را در زندگی خود بکار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمدرضا تویسرکانی» در گردهمایی فرماندهان و نیروهای پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان به ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهارداشت: زندگی او بر پایه دستورات و مبانی قرآنی بود و همواره از این مفاهیم در رفتارهای فردی و اجتماعی استفاده می کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: بر اساس قرآن، باید جوامع اسلامی در برابر دشمنان بایستند و دشمن قدرت و اقتدار را باید در وجودمان ببیند و حاج قاسم نیز چنین ویژگی داشت و از دشمن هیچ ترسی نداشت.

 

وی با بیان اینکه کشور ایران آغازکننده جنگ نیست و با هیچ کشوری دشمنی ندارد، تصریح کرد: ترس از دشمن موجب افزایش جرات آن ها و ایجاد معضل برای کشور خواهد شد که باید همواره آماده باشیم.

 

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: این فرمانده شجاع اهل گفتگو و مذاکره بود اما مذاکره ای که از روی قدرت و نه از موضع خواهش و ضعف باشد و همواره بر این باور بود که دشمن، روحیه مبارزه و دشمنی دارد و در قالب های مختلف مثل داعش و جنگ های دیگر توطئه می کند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان یک عالم قرآنی الگو و مشی سردار سلیمانی بود، خاطرنشان کرد: ولایتمداری و حرکت زیر پرچم ولی از ویژگی های اخلاقی او بود و در دیدارهای فرماندهان و مسوولان با رهبر انقلاب ایشان به دنبال خودنمایی و شهرت برای خود نبود و از منظر دوربین ها دور می شد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه نظام معرفی و برگرفته از آیات قرآن معرفی کرد و اظهارداشت: تمامی مسیرهای هدایتی رهبری انقلاب مبتنی بر آیات قرآن است و همین موضوع موجب گذر از شرایط سخت شده است.

 

وی به ترور شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: 17 هزار شهید ترور در کشور داریم که این موضوع ناشی از ناتوانی دشمن در برابر جنگ رو در رو است و با چنین اقدامی قصد جبران ضعف خود را دارد.

 

حجت الاسلام تویسرکانی وجه مردمی و انقلابی بودن شهید سلیمانی را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: رابطه عاشقانه با خدا و روحیه مردمی او باعث شده بود سرباز، فرمانده و مقامات درجه دار همه پیش او یکسان باشند و با وجود رعایت سلسه مراتب نظامی اما نسبت به پرسنل قلبی مهربان داشت.

 

وی ادامه داد: ایشان اهل مجادله سیاسی نبود و اصلاح طلبان و اصولگرایان را احترام می کرد و البته کمال عشق و محبت نسبت به رفتارهای غلط افراد انتقاد داشت که این نقد منصفانه او در جمع برخی از روحانیون انقلابی وجود داشت که خواست از تکبر جدا شوند و با حضور در بین مردم به خدمت بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین نرم خویی، خستگی ناپذیری، نترسی از حرف مردم، ولایت مداری و خدمت در عرصه های مختلف را از ویژگی های این شهید برشمرد و گفت: این ویژگی ها بین بسیاری از فرماندهان سپاه و ارتش وجود دارد و امنیت کشور را مدیون تلاش های این نهادهای نظامی هستیم.

کد خبر 1011109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha