استقبال بی سوادان برای سوادآموزی افزایش یافت

مدیر سوادآموزی شیروان گفت: امسال استقبال بی سوادان این شهرستان برای سوادآموزی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

«سید حسن باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص استقبال بی سوادان این شهرستان برای سوادآموزی اظهار داشت: سهمیه عادی دوره سوادآموزی این شهرستان امسال ۳۴۳ نفر است که از ابتدای ثبت نام تاکنون ۲۸۴ نفر معادل ۸۲.۸۰ درصد ثبت نام کردند که در مدت مشابه سال قبل این آمار ۴۰ درصد بود.

 

 

مدیر سوادآموزی شیروان ضمن تشکر از آموزش دهندگان این شهرستان بیان کرد: با توجه به بیماری کرونا و پرداخت نشدن حق الزحمه ها، آموزش دهندگان برای جذب سوادآموز بسیار تلاش کرده و همکاری های لازم را پیش از گذشته دارند.

 

 

باقرزاده مجموع کل آموزش دهندگان سوادآموزی این شهرستان را ۷۴ نفر عنوان و تصریح کرد: از این تعداد ۶۵ نفر معادل ۸۰ درصد خانم هستند که پرداخت نشدن حق الزحمه های سال گذشته و کمبود آموزش دهنده از مهم ترین مشکلات سوادآموزی شیروان است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین امسال این شهرستان تاکنون بیشترین آمار ثبت نام عشایر استان را داشته که سهمیه مورد نظر ۱۵۰ نفر است که تاکنون ۷۵نفر خانم و ۹ نفر آقا در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال جذب شدند.

 

 

وی ادامه داد: سهمیه سوادآموزی این شهرستان برای امسال طرح شتاب بخشی هزار و ۱۵۷ نفر و عادی ۳۴۳ نفر، تحکیم ۱۸۰ نفر که همین تعداد جذب شده و انتقال ۲۵۰ نفر است که ۲۶۰ نفر جذب شدند.

 

 

مدیر اداره سوادآموزی شیروان بیان کرد: هزینه سوادآموزی برای هر نفر عادی۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، طرح شتاب بخشی ۱۰ میلیون ریال، تحکیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و انتقال ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است.

 

 

به گفته باقرزاده اینک این شهرستان ۵ هزار بی سواد دارد.

 

 

 

کد خبر 1011671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha