ورود قو به تالاب های گیلان/یگان حفاظت محیط‌زیست با ۳۴۴ متخلف برخورد کرد

اکبری‌پور از ورود پرنده‌های حمایت شده قو به مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با ۳۴۴ متخلف برخورد کرده است.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت برخی از اقدامات یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان را برشمرد و  اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون و با تلاش محیط‌بانان و پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان، 344 نفر متخلف با تشکیل پرونده و مستندات به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه 6 هزار و 975 مورد ادوات این متخلفان هم جمع‌آوری شده است عنوان کرد: از عموم مردم فهیم گیلان به ویژه اهالی حاشیه مناطق تالابی و زیستگاه پرندگان مهاجر در شهرستان‌های رشت، انزلی و صومعه‌سرا انتظار داریم با مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان همکاری داشته باشند.

 

اکبری‌پور با تاکید بر اینکه همکاری جوامع محلی برای صیانت از محیط‌زیست بسیار تعیین کننده است گفت: بدون شک جلوگیری از کشتار پرندگان و شکار غیرمجاز در این روزهای سرد که شاهد حضور گسترده پرندگان در استان هستیم علاوه بر تلاش شبانه‌روزی پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان به مشارکت هرچه بیشتر مردم نیز وابسته است.

 

وی از ورود تعداد زیادی پرنده‌ حمایت شده قو به مناطق تحت مدیریت محیطزیست استان گیلان برابر گزارشات و بازدیدهای میدانی انجام شده نیز خبر داد و ضمن تشریح جزئیاتی از ویژگی‌های زیستی این پرندگان افزود: نحوه زمستان‌گذرانی پرنده حمایت شده قو به شکل گروهی است و بیشتر در مناطق کم عمق تالابی حضور دارند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان مهربانی بیشتر با پرندگان و لزوم رعایت توصیه‌های دینی و اسلامی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در حال حاضر هیچ‌گونه پروانه شکاری در استان گیلان صادر نشده است بنابراین انتظار داریم همه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های صادره حفاظت محیط‌زیست اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

 

اکبری‌پور با اشاره به اینکه پرسنل یگان حفاظت محیطزیست استان برای عدم شکار و کشتار پرندگان و میزبانی مناسب برای این پرندگان مهاجر از همراهی همه مردم و جوامع محلی استقبال می‌کند افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی گیلان و گستردگی مناطق تحت حفاظت آن، امر صیانت و حفظ محیط‌زیست رسالتی بسیار خطیر به شمار می‌رود.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تالاب استیل، پناهگاه حیات‌وحش امیرکلایه، تالاب بین‌المللی انزلی و پارک ملی بوجاق کیاشهر را از جمله مناطقی که در گیلان میزبان پرندگان مهاجر هستند اعلام و خاطرنشان کرد: افزایش پایش مناطق مذکور توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان از ابتدای امسال تاکنون در دستور کار قرار گرفته و این روند همچنان هم ادامه دارد.

 

کد خبر 1012291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha