ضرورت اهتمام دهیاری های گلستان به اجرای پروژه های اقتصادی

حق شناس گفت: دهیاری ها علاوه بر پروژه های عمرانی باید به اجرای پروژه های اقتصادی و خودکفایی روستاها اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (سه شنبه 16 دی) در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از  730 پروژه عمرانی دهیاری های گلستان اظهار کرد: ثبت ملی یک شهر و چهار روستای استان گلستان را در روز گذشته شاهد بودیم و همچنین پروژه تله کابین شهر گرگان نیز که از سال 85 تا به امروز از سوی شورای اسلامی شهر گرگان پیگیری می شد مورد تصویب شورای عالی معماری کشور رسید.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: این دو موضوع در جذب گردشگر و توسعه ظرفیت های گردشگری استان کمک می کند، در سال 96  نیز شهر گنبدکاووس به عنوان شهر فرش ترکمن ثبت ملی شد و روز گذشته علی آباد کتول به عنوان شهر صنایع دستی به ثبت رسید.

 

حق شناس افزود:  85 نوع صنایع دستی در استان توسط 30 هزار هنرمند تولید می شود و تولیدات این هنرمندان اگر به فروش برسد قطعا منجر به افزایش اشتغال می شود.

 

وی با بیان اینکه گلستان دومین استان کشور از نظر میزان جمعیت روستایی است، افزود: توجه به اقتصاد و عمران روستائیان منجر به کاهش مهاجرت به شهرها می شود.

 

استاندار گلستان به افزایش ظرفیت های رفاهی در روستاها تاکید کرد و گفت: در دهیاری ها علاوه بر پروژه های عمرانی باید به طرح های اقتصادی نیز توجه کنند.

 

حق شناس افزود: تلاش کردیم 38 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را به صورت عادلانه برای اجرای  736 روستایی تقسیم کنیم.

 

کد خبر 1012311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha