۱۷۰ نفر بر اثر آلودگی هوا راهی مراکز درمانی شدند

بهرامی گفت: ۱۷۰ نفر از مردم استان بر اثر آلودگی هوا راهی مراکز درمانی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «پریا بهرامی» امروز (16 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوای استان به ویژه شهر اراک گفت: در ۱۲ روز گذشته با افزایش میزان آلودگی هوا 170 نفر به همت  گروه های امدادی به مراکز درمانی اراک اعزام شدند

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: ۸۸ نفر از این بیماران علایم تنفسی داشتند و ۸۱ بیمار نیز با مشکلات قلبی مراجعه کرده‌اند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و انباشت آلایندها، از سوی اورژانس کشور آماده‌باش به مرکز اورژانس اراک اعلام شده و نیروهای این مجموعه از دیروز در وضعیت فوق العاده پذیرش بیمار هستند.

 

وی با اشاره به رشد 80 درصدی اعزام افراد به مراکز درمانی بر اثر آلودگی هوا افزود: شمار بیماران اعزام شده به مراکز درمانی اراک به خاطر آلودگی هوا در ۲ هفته اخیر در مقایسه با مدت مشابه قبل 80 درصد رشد داشته است.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک  در ادامه با اشاره به فعالیت ۵۸ پایگاه اورژانس زمینی در استان افزود: علاوه بر این پایگاه ها، یک پایگاه هوایی و پنج پیگاه اورژانس موتوری نیز در استان مرکزی خدمات‌رسانی می کنند.

 

بهرامی با تاکید بر توجه افراد به سلامت خود و خانواده بیان کرد: از هم استانی های عزیز درخواست داریم در روزهای آلوده از تردد غیر ضروری خود داری کنند چرا که این آلودگی سبب ایجاد مشکل برای آنها می شود.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه روزهای آلوده برای همگان به ویژه گروه‌های حساس سنی خطرناک است، گفت: افراد باید در روزهای آلوده از تردد غیرضروری در محیط های عمومی خودداری کرده و در صورت تردد از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

 

وی از هموطنان خواست تا در صورت مواجه با موارد اورژانسی قلبی و تنفسی شامل تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون، مشکلات گوارشی نظیرخونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی و درد شکم، معضلات  زنان و زایمان چون سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

 

کد خبر 1012332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha