امروز نیازمند ترویج وقف در عرصه های مختلف و جدید هستیم

حجت الاسلام نوری زاده گفت: ما امروز در عرصه های مختلف و جدید نیازمند موقوفات جدید هستیم که ان شاالله با فرهنگ سازی و تبیین اهمیت وقف شاهد ترویج این مهم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید ناصرالدین نوری زاده» امروز در (چهارشنبه ۱۷ دی) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در عرصه های مختلف دینی، مذهبی، اقتصادی، امنیتی و علمی می تواند اثرگذار باشد و اجرای امینانه نیات واقفان و حفظ و نگهداری از موقوفات از رسالت های مهم این سازمان محسوب می شود.

 

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: نیروهای انسانی خوبی در مجموعه اوقاف فعالیت دارند که تقویت این نیروها افزایش اعتماد ملی را به دنبال دارد و موجب می شود ظرفیت های این نهاد بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی افزود: ما امروز در عرصه های مختلف و جدید نیازمند موقوفات جدید هستیم که ان شاالله با فرهنگ سازی و تبیین اهمیت وقف شاهد ترویج این مهم و توسعه آن در عرصه های مختلف باشیم.

 

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه راه پویایی را در پیش گرفته و اوقاف نهادی است که قبل از انقلاب فعالیت داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم مردم انتظار داشتند این نهاد همراهی بیشتری با انقلاب داشته باشد.

 

آیت الله «عبدالکریم عابدینی» اعلام کرد: این انتظار وجود دارد که سازمان اوقاف هر روز در مسیر کارآمدی واثرگذاری بیشتر حرکت کند و در حوزه وقف هم به خوبی امانت دار موقوفات و عمل به نیات واقفان باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت وقف خاطر نشان کرد: در عرصه های درمانی، دینی و علمی شاهد وقف هایی خوبی هستیم و لازم است در عرصه های جدید هم وقف شود و این حوزه هم به روزسانی شود تا کارایی هرچه بیشتر وقف را داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر ضرورت کشف و شناسایی موقوفات یادآور شد: لازم است ائمه جمعه و جماعات و روحانیون درفرهنگ سازی و ترویج وقف، این سنت حسنه تلاش کنند.

 

کد خبر 1012742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha