استفاده از حمل و نقل برقی در اولویت مدیریت شهری مشهد است

کلایی گفت: اولویت مدیریت شهری، استفاده از سیستم‌های حمل ونقل پاک به ویژه حمل‌ونقل برقی است لذا در مسیر برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد، داشتن نقشه راه و اینکه بدانیم به کجا و چگونه حرکت می کنیم بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا کلائی»  در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در شرق کشور و امضا تفاهم نامه انجام مطالعات جامع برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد که در انتهای مسیر خط بی آر تی پایانه مسافربری برگزار شد؛ با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری، استفاده از سیستم‌های حمل ونقل پاک به ویژه حمل‌ونقل برقی است؛ گفت: در مسیر برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد، داشتن نقشه راه و اینکه بدانیم به کجا حرکت می کنیم و چگونه حرکت می کنیم بسیار مهم است.

 

شهردار مشهد بخشی از کارها در برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی را ایستگاه‌های شارژ عنوان کرد و افزود: امروز شاهد افتتاح اولین ایستگاه در شرق کشور بودیم، بخشی اتوبوس برقی است که در حال همکاری در تولید اولین اتوبوس برقی با شرکت مپنا هستیم و بخش دیگر استفاده از موتورهای برقی است که در این مسیر اقدامات خوبی هم انجام شده است.

 

کلائی با بیان اینکه مجموع این اقدامات در برنامه زمانبندی مشخصی باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد؛ اظهار داشت: امروز در کنار افتتاح اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور در مشهد، مطالعات برقی کردن مسیر خط یک بی آرتی به شهرداری مشهد تحویل داده شد و تفاهم نامه ای نیز برای انجام مطالعات جامع برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد با شرکت مپنا به امضاء رسید.

 

وی با تاکید بر سرعت در انجام مطالعات و برنامه ریزی ها برای برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی مشهد، افزود: هم از نظر احساسی می خواهیم اولین شهر و بهترین شهر در این مسیرباشیم و هم به لحاظ اجتماعی به این کار نیاز داریم.

 

شهردار مشهد با بیان اینکه به عنوان مدیریت شهری مصمم هستیم، مشهد اولین شهری باشد که در کشور اتوبوس های آن برقی شود؛ گفت: در این راستا مطالعات جامع حمل و نقل برقی سامان گرفته و امیدواریم به تدریج آن را اجرایی کنیم.

 

وی بخشی دیگر را استفاده از موتورهای برقی به عنوان یک موضوع اجتماعی و بسیار مهم دانست و بیان کرد: در این مسیر اقدامات خوبی هم انجام شده است و معتقدیم مجموع این اقدامات در برنامه زمانبندی مشخصی باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

 

کد خبر 1012812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha