هزینه‌کرد ۸۳۰ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی

موسوی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ابتدا تاکنون ۸۳۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی خراسان جنوبی هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سيد مجتبي موسوي» امروز (۱۷ دیدر دیدار با قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود یک دهه از فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی می گذرد و تاکنون ۸۳۰ میلیارد تومان در این استان هزینه شده است.

 

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه این ستاد براساس پنج اصل سرمایه انسانی، اجتماعی، طبیعی، فیزیکی و مالی بحث اشتغال روستایی را در استان انجام می دهد، افزود: در حوزه اشتغال روستایی در ۴۷۰ روستای ورود پیدا کردیم و تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال روستایی پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: افراد بیکار و یا افرادی که ماهانه کمتر از ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند، مشمول حمایت ما در طرح اشتغال روستایی هستند.

 

موسوی با اشاره به انجام ۸۶۰ طرح عمرانی، فرهنگی و سلامت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان، عنوان کرد: در حوزه طرح‌های سلامت محور  شاخص آن بیمارستان فردوس بود که برای این طرح ۱۳.۵ میلیارد تومان اعتبار تزریق شد و همچنین اتاق سی تی اسکن بیمارستان شهید آتشدست نهبندان را تکمیل کرده و برای اورژانس بیمارستان ۱۵ میلیارد تومان نیز قرارداد بسته‌ایم.

 

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله اول شیوع کرونا در جامعه، ۱۷ هزار بسته معیشتی با اعتبار پنج میلیارد تومان بین نیازمندان و محرومان توزیع شد، افزود: در مرحله دوم نیز ۴۲ هزار بسته پروتئینی بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا در خراسان‌ جنوبی با همکاری ۱۵۰ گروه جهادی توزیع کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه توزیع ۲۰۰ هزار غذای گرم بین محرومان انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان در حال توزیع است و تا پایان امسال دو مرحله دیگر رزمایش همدلی و احسان اجرا خواهد شد.

 

موسوی یادآور شد: در ایام محرم امسال ۲۵ ۰ هزار عدد ماسک توسط گروه های جهاد تولید کردیم و در بین هیئت‌های مذهبی و عزاداران به صورت رایگان توزیع شد.

 

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی به اجرای طرح هاب شتر در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در زمینـه اجرایی طرح هاب شتر ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است که ماحصل این طرح تکمیل زنجیره پرورش شتر و ایجاد اشتغال در این منطقه است.

کد خبر 1012831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha