قیام ۱۹ دی خلاصه چکیده و ماحصل بصیرت مردم قم بود 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: ۱۹ دی سالروز قیام تاریخی و مهم مردم قم برای همه عصر و زمان ها و مقاطع تاریخ یک الگو است این قیام خلاصه، چکیده و ماحصل بصیرت مردم قم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه آسمینون، با اشاره به ۱۹ دی سالروز قیام تاریخی و سرنوشت ‌ساز مردم و نخبگان قم علیه رژیم ستم‌ شاهی، گفت: این روز یکی از مقاطع مهم تاریخ سیاسی ملت ما است و ۱۹ دی نه فقط در تاریخ قم بلکه در تاریخ کشور ما و تاریخ انقلاب اسلامی نقطه ای درخشان است.
 



امام جمعه آسمینون افزود: جوانان قم، مرد و زن طلبه و غیر طلبه در این روز به اقتضای زمانه یک پاسخ مومنانه و قهرمانانه دادند و مهم این است که هر ملتی، هر شخصی و هر مجموعه ای بتواند به نیاز زمانه خود پاسخ دهد بنابراین نقطه شروع خیلی مهم است این قیام تاریخی و مهم برای همه عصر و زمان ها و مقاطع تاریخ یک الگو است این قیام خلاصه، چکیده و ماحصل بصیرت مردم قم بود.



 وی خاطرنشان کرد: آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم اقدامی که در راستای اجرای طرح مجلس شورای اسلامی برای رفع تحریم‌ها صورت گرفت، واکنش طبیعی و منطقه از سوی ایران نسبت به بد عهدی است.



حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: در واقع طرح انقلابی مجلس ریل گذاری درست برای مقابله با زیاده خواهی دشمن است، دشمنی که بر اساس برجام قرار بود به طور کامل به تعهدات خود از جمله لغو کل تحریم ها عمل کند، آنها نه تنها تحریم‌ها را لغو نکردند بلکه آنها را تشدید کردند.



خطیب جمعه آسمینون اضافه کرد: هیچ دلیل حقوقی، منطقی و عقلانی برای تداوم محدودیت های هسته ای ایران باقی نمانده است و جهان و استکبار جهانی باید بداند زیاده‌خواهی، تهدید و زبان زور برای او هزینه دارد و این اقدام جمهوری اسلامی ایران مانور مواجهه قاطع، فعال و نماد هم صدایی قوای ایران انقلابی در مقابله با بدعهدی های روز افزون آمریکا و اروپا است.



وی با اشاره به برگزاری بزرگترین رزمایش پهبادی در غرب آسیا توسط نیروهای چهارگانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: این رزمایش پیام های راهبردی معین داشت و ایران اسلامی با این رزمایش بی نظیر بار دیگر نشان داد که یکی از قدرت های نظامی و دفاعی بلامنازع در زمینه‌های مختلف است.




حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: پیام مهم رزمایش نیروهای چهار گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران به آمریکای جهانخوار این بود که جمهوری اسلامی ایران آمادگی صد در صدی، همه جانبه و پشیمان کننده در واکنش سریع و قاطع به هرگونه حماقت دشمن دارد و رژیم صهیونیستی باید در کابوس و اضطراب دائمی باشد.




امام جمعه آسمینون (نودژ) ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی عالم ربانی، فیلسوف مجاهدف عالم و علامه وارسته آیت الله مصباح خدمت مقام معظم رهبری، شاگردان و ارادتمندان ایشان، اظهار کرد: این عالم ربانی، شخصی است که بارها و بارها مقام معظم رهبری از ایشان تمجید کردند و شخصیتی که صاحب علم، بصیرت و صفا بود و به حق لقب وی عمار انقلاب و رهبری بود که همواره جانانه از انقلاب، نظام و ولایت دفاع می کرد.




وی عنوان کرد: آیت الله مصباح در مسیر انقلاب و ولایت روشنگری می کرد و شخصیتی که به لحاظ علمی، فکری و سیاسی خلاء شهید مطهری را در عصر و زمانه ما پر کرده و به واسطه چنین اوصاف بی‌نظیری مورد غضب دشمنان و پادو‌های داخلی بود.




حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: از دستگاه قضایی، وزیر صمت و مسئولین استان کرمان می‌خواهیم که از حقوق کارگران مظلوم و بی دفاع در بزرگترین معدن کرومیت منطقه دفاع کرده و یک بار برای همیشه به وضعیت آنها سر و سامان دهند.




خطیب جمعه آسمینون در خاتمه از آحاد مردم و مسئولین که در مراسم یادواره شهدای بخش آسمینون و سالگرد شهید سلیمانی و یاران همراهش شرکت کردند و نیر از کلیه دست اندرکاران و مسئولینی که مساعدت لازم را در برگزاری این مراسم داشتند، تشکر کرد.

کد خبر 1013205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha