بنیاد فرهنگ و تاریخ شیخ محمدخیابانی راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از طی اقدامات اولیه برای راه اندازی بنیاد فرهنگ و تاریخ شیخ شهید محمد خیابانی در تبریز خبر داد.

حجت‌الاسلام «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان این‌که کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی ماه آینده در تبریز و تهران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این کنگره با برنامه ها و پیش همایش های متعددی همراه خواهد بود.

رئیس ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی ادامه داد: این کنگره به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی وی در انقلاب مشروطیت ایران و نهضت آزادیستان و تبیین جایگاه مبارزات وی در هویت ایرانی ماه آینده در تبریز و تهران برگزار می شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اقدامات اولیه برای راه اندازی بنیاد فرهنگ و تاریخ شیخ شهید محمد خیابانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این بنیاد بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مذاکرات انجام شده با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه اندازی می شود.

وی هدف از راه اندازی این بنیاد را زنده نگه داشتن یاد و اندیشه‌های علمای مبارز و تداوم برنامه‌های ستاد عنوان کرد و افزود: این بنیاد در طول سال با برنامه های مختلف و اقدامات پژوهشی متعدد به دنبال معرفی چهره این مجاهد و عالم تاریخ معاصر خواهد بود.

تاج الدینی با اشاره به تاثیرات پیش همایش های برگزار شده در گرامیداشت شیخ شهید محمد خیابانی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته همایش بین المللی یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی اسفندماه برگزار می شود. 

کد خبر 1013283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha