کتابخوانی وسیله ای برای رشد و تعالی انسان است

اکبرنژاد گفت: کتابخوانی هدف نبوده بلکه وسیله ای برای رشد و تعالی انسان است و باید در این زمینه با جدیت و به صورت علمی حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «شکور اکبرنژاد» امروز در آیین رونمایی از طرح "کتاب یار"، با بیان اینکه باید موضوعات و حرف های متفاوت و متضادی برای مطالعه بچه ها فراهم شود، اظهار داشت: این امر می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه جامعه تاثیر بگذارد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: کتابخوانی هدف نبوده بلکه وسیله ای برای رشد و تعالی انسان است و باید در این زمینه با جدیت و به صورت علمی حرکت کرد.

همچنین غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر تغییر سبک تعلیم و تربیت در جامعه، افزود: در سبک جدید باید به توسعه همه جانبه انسان ها در بخش های عاطفی، فکری و جسمی و سایر زوایا توجه شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کتاب یار، طرحی مناسب برای تشویق مردم و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: با خواندن کتاب می توان از گذشته و آینده شناخت بیشتر پیدا کرد. 

بنابر این گزارش، طرح "کتاب یار" با هدف افزایش سرانه مطالعه در قالب امضای تفاهم نامه مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و شهرداری منطقه ۶ تبریز، امروز در حالی رونمایی شد که می تواند الگویی برای ترویج کتابخوانی در کل کشور باشد.

طرح "کتاب یار" به عنوان بستری برای کمک به تقویت فرهنگ کتابخوانی و حمایت از صنعت نشر، در مدت باقی مانده از امسال در دو بازه زمانی یک هفته ای در بهمن و اسفند ماه در ۳۲ کتابفروشی کلان شهر تبریز اجرا می شود.

گفتنی است، در مدت اجرای این طرح، علاقه مندان به کتابخوانی می توانند کتاب های مورد علاقه خود را با ۳۰ درصد تخفیف ناشی از اجرای آن تهیه کنند و در صورت اهتمام کتابفروشی ها به اعمال حداقل ۱۰ درصد تخفیف از سود خود، تخفیف دریافتی کتاب خوانان، بیشتر و به تبع آن فروش کتاب نیز بیشتر خواهد شد.

کد خبر 1013156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha