​تلاش  برای ایجاد ۶۰۰ هزار شغل/ بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در کشور ایجاد می‌شوند

بهروزی‌فر از تلاش دولت و مجلس برای ایجاد ۶۰۰ هزار شغل خبر داد و در تشریح بیشتر این مطلب گفت: به موجب اجرای این طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در کشور ایجاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «خلیل بهروزی‌فر» صبح امروز (شنبه، 20 دی) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بسترهای ایجاد 600 هزار شغل با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک در کشور فراهم می‌شود اظهار داشت: امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی بتوانیم قدم مثبتی را برای حل مشکل بیکاری جوانان برداریم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به موضوع بررسی تبصره 18 لایحه بودجه سال 1400 در کمیسیون اجتماعی اشاره کرد و با بیان اینکه طبق آن 80 هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان اختصاص داده می‌شود ابراز داشت: اجرای این مصوبه می‌تواند چیزی حدود 600 هزار شغل را در کشور رقم بزند.

 

بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه تسهیلات مذکور در حوزه‌های مختلف صنعت، اشتغال و سرمایه‌گذاری به متقاضیان و جوانان پرداخت می‌شود عنوان کرد: همانطور که در گذشته  بنگاه‌های اقتصادی زودبازده را داشتیم بنابراین در این طرح نیز تشکیل چنین بنگاه‌هایی پیش‌بینی شده است و طبق معمول به ضامن و طی مراحل اداری نیاز دارد.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس طرح ساماندهی اداری و استخدامی کارکنان دولت و بررسی این موضوع در کمیسیون اجتماعی را هم متذکر شد و تصریح کرد: این طرح مدت زیادی است که در کمیسیون تخصصی اجتماعی مطرح بوده و به عنوان اولویت نخست در مورد سازمان اداری و استخدامی و تحول آن تصمیم‌گیری‌هایی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه دریافتی‌های کارکنان غیررسمی سازمان‌ها مانند شرکتی‌ها، خرید خدماتی‌ها و قرارداد کار معین‌ها با کارکنان رسمی فاصله بسیار زیادی دارد افزود: کاهش فاصله این دریافتی‌ها و اصلاح ساختار سازمانی اداری و استخدامی کشور که نیازی اساسی بود در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفت.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس رفع تبعیض در پرداخت حقوق، از میان برداشتن بی‌عدالتی و کاهش شکاف را از جمله مزایای طرح تحول سازمان اداری و استخدامی کشور خواند و ابراز داشت: اگر چنانچه مجلس در وضع قوانین به منابع اجرای آن فکر نکند اصل 75 مشمول آن شده و طرح توسط شورای نگهبان رد می‌شود.

 

بهروزی‌فر در ادامه به ساخت راه مواصلاتی شفت - ملاسرا - زنجان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه حدود 12 سال از آغاز اجرای این پروژه می‌گذرد اذعان کرد: طول فقط یک قطعه از این پروژه حدفاصل ملاسرا تا شفت 13 کیلومتر است و طول آن در مجموع از ملاسرا به زنجان چیزی حدود 65 کیلومتر برآورد می‌شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس طولانی شدن اجرای یکی از قطعات پروژه مواصلاتی شفت - ملاسرا - زنجان و طولانی شدن آن به مدت 6 سال را مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد: پیمانکاری که در این قطعه کار می‌کرد به دنبال قطع پیمان و اجرای ماده 48 بود و اصرار داشت که به دلیل موانع و مشکلات توان ادامه کار را ندارد.

 

وی تملک زمین‌های مسیر پروژه و عدم تحقق اعتبارات و بودجه را یکی از مشکلاتی که توسط پیمانکار مطرح شده است اعلام کرد و افزود: پیمانکار پروژه تاکنون چیزی حدود هشت میلیارد و 500 میلیون تومان برای یک قطعه 3.5 کیلومتری هزینه کرده و پیش‌بینی شده که با قیمت‌های امروز حدود 35 میلیارد تومان دیگر هم اعتبار نیاز است.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس پیگیری‌هایی که تاکنون انجام داده و در خواست خود از رییس سازمان برنامه و بودجه برای تسریع در اجرای پروژه مواصلاتی ملاسرا به شفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: به موجب این رایزنی‌ها، رییس سازمان برنامه و بودجه با اختصاص 20 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار موافقت کرد.

 

بهروزی‌فر با بیان اینکه اعتبارات اشاره شده تخصیص داده شد و به موجب آن پیمانکار پروژه هم نسبت به ادامه کار راغب است خاطرنشان کرد: در حال حاضر قطعه ملاسرا به شفت توسط پیمانکار در حال اجرا است و احتمال دارد تا پایان همین امسال بخش عمده‌ای از این پروژه 13 کیلومتری آماده شود.

 

کد خبر 1013392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha