برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به توان داخلی مان اتکا کنیم

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به توان داخلی گفت: ما برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به توان داخلی اتکا کنیم.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تکیه بر توان داخلی گفت: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعارهایی را در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، اتکا به توان داخلی مطرح می کنند. خروجی اینها را که بررسی می کنیم، می بینیم که در شان مقام معظم رهبری اقدام عملی اتفاق نیفتاده است.

 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطع به یقین ما نتوانستیم از ظرفیت های داخلی مان استفاده کنیم که بیشتر از این به ما فشار نیاد کما اینکه رهبری نیز بارها اظهار کردنتد که آنچه مد نظرشان بوده است در این رابطه انجام نشده است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما باید نگاه مان به داخل باشد، تصریح کرد: ما باید از شرطی کردن اقتصادمان بپرهیزیم و نگاه مان به داخل، اتکا به نیروهای داخلی و خودکفایی خودمان باشد. به خودمان و به کشورهای همسایه نگاه کنیم. متاسفانه ما نتوانستیم هیچ کدام از این کارها را انجام دهیم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه ما در بحث مردمی کردن اقتصاد و اجرایی شدن سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی نیز موفق نبوده ایم، تصریح کرد: جاهایی نیز که اصل 44 اجرایی شده است، معامله شده است. الان می بیسنیم در هفت تپه و دشت مغان که واگذاری انجام شده است در اصل بیت المال به حراج گذاشته است.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع در بحث اجرایی شدن سیاست های کلی اصل 44 به درستی عمل نکردیم و جاهایی که عمل کردیم بیت المال را به حراج گذاشتیم و به همین دلیل موفق نبوده ایم.

 

 

کد خبر 1013443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha