تخلف ساخت و ساز، پای ۹ پرونده را به کمیسیون ماده ۹۹ باز کرد

بخشدار خبوشان گفت: رعایت نکردن قوانین ساخت و ساز در روستاهای این بخش، پای ۹ پرونده را به کمیسیون ماده ۹۹ باز کرد.

«محمدعلی فتاحی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از ابتدای امسال تاکنون 81 پروانه ساختمانی صادر شده و 15 تخلف انجام شده که در این بخش 9 پرونده به کمیسیون ماده 99 ارجاع شده است.

 

بخشدار خبوشان با اشاره به در دست اقدام بودن 6 مورد دیگر برای ارجاع به این کمیسیون افزود: از 9 پرونده ارجاع شده تاکنون  سه پرونده منجر به صدور رای شده که مبلغ جریمه 330 میلیون ریال بوده است.

 

فتاحی با تاکید بر لزوم مراجعه مردم به دهیاری پیش از شروع هر گونه ساخت و ساز در سطح روستاها برای آگاهی از روال کار و گرفتن مجوزها افزود: با توجه به ارقام جریمه این تخلف ها و برای گرفتار نشدن اهالی به کمیسیون های مربوطه، ضروری است هر گونه ساخت و ساز با مجوز انجام شود.

 

11 هزار نفر جمعیت بخش خبوشان شهرستان فاروج در 21 روستا ساکن هستند.

 

به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم مصوب شهرها و روستاها و نحوه رسیدگی به موارد تخلف، کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور، قوه قضاییه و وزارت مسکن و شهرسازی در استانداری ها تشکیل شده است که کمیسیون، حسب مورد و باتوجه به طرح جامع (چنانچه طرح جامع به تصویب نرسیده باشد با رعایت ماده 4 آیین نامه احداث بنا در خارج از محدوده ی قانونی و حریم شهرها مصوب 1355) نسبت به صدور رأی قلع بنا یا جریمه معادل پنجاه درصد تا هفتاد درصد قیمت روز اعیانی تکمیل شده اقدام می کند.

 

 

کد خبر 1013528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha