اگر قرعه کشی عمره اشکال شرعی داشته باشدباید طبق نظربعثه عمل کرد

نماینده مردم نیشابور گفت: اگر ایراد وارد شده بر عملکرد سازمان حج و زیارت در قرعه کشی از میان کلیه متقاضیان عمره، ایراد شرعی بوده و نظر شخص مقام معظم رهبری باشد،حق با بعثه است و باید طبق نظربعثه عمل شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نیشابور به خبرنگار شبستان گفت: شرح وظایف و اختیارات سازمان حج و زیارت کاملا مشخص و معین است. بر اساس قانون در وظایف سازمان حج و زیارت، ساماندهی آن دسته از مسایلی که مربوط به مسایل شرعی حج است و جنبه شرعی و دینی این عمل عبادی را شامل می شود بر عهده بعثه مقام معظم رهبری است و امور اداری و اجرایی به عهده سازمان حج و زیارت است. 
عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع اختلافی میان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، یعنی مسئله قرعه کشی و تعیین اولویت برای کلیه ثبت نام کنندگان عمره در سال جاری، به نظر یک کار اداری و اجرایی است. یعنی تصمیم گیری در این زمینه به عهده سازمان حج و زیارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. مگر این که ایراد وارد شده، یک ایراد شرعی باشد.


حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: در صورتی که ایراد وارد شده از سوی حجت الاسلام قاضی عسگر و بعثه مقام معظم رهبری، یک ایراد شرعی بوده و این اعلام نظر، نظر شخص حضرت آقا باشد، اقدام سازمان حج و زیارت نادرست است و این سازمان باید طبق نظر بعثه عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: اما اگر مسئله تنها یک موضوع اداری و اجرایی باشد، تصمیم گیری در رابطه با نحوه اجرای آن در محدوده اختیارات سازمان حج و زیارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس در رابطه با راهکارهای پیشنهادی برای تغییر روند برنامه های این سازمان در ثبت نام متقاضیان عمره گفت: در این رابطه می بایست طبق نظر رهبری عمل شود. 
 

پایان پیام/

کد خبر 101356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha