کاهش محسوس تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی

صومی با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های کرونا در استان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

«محمدحسین صومی» در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: براساس آمار روز گذشته ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۱۱ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۷۶ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هست

صومی یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه ۲ برابر شود که تست همه این افراد مثبت نیست. با وجود اینکه وضعیت خوب است و پیشگیری و کنترل انجام شده ولی باید همچنان از عادی انگاری واهمه داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه به طور متوسط حدود ۷۵۰ تست پی سی آر و ۱۵۰ تست رپیت در استان انجام می شود که از این تعداد تست۱۸۰ نفر مثبت است. انتظار داریم تعداد تست روزانه به یک هزار و ۸۰۰ مورد برسد تا مطمین شویم تمام افراد مبتلا و بیمار در جامعه شناسایی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از نظر میزان بروز و بستری در کشور در رتبه های ۱۶ و ۱۷ قرار دارد و کل استان در وضعیت زرد است و تنها شهرستانی که در وضعیت نارنجی قرار دارد شهرستان عجب شیر می باشد.

کد خبر 1013700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha