لزوم توجه بیشتر دولت و مجلس به خوزستان/ ۸۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات جدید

شاعری ارزش خرید خودرو و تجهیزات جدید آتش‌نشانی را بیش از ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم محرومیت را از خوزستان دور کنیم و به کلانشهرهای مشابه خود نزدیک شویم باید نگاه ویژه ای به اهواز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،‌ «موسی شاعری» شب گذشته (یکشنبه ۲۱ دی) در آیین رونمایی از ۵۰ خودرو سبک، سنگین و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: شهرداری اهواز یک مجموعه بسیار بزرگ و دارای سازمان‌های متعدد است اما آتش نشانی بین همه سازمان‌های ما ویژگی های خاصی دارد و دارای یک فرهنگ مشخص سازمانی منحصر به فرد است.

 

شهردار اهواز نظم و انضباط را شاخصه اصلی سازمان آتش نشانی دانست و تصریح کرد: چیزی که در شهرداری گاهی از آن در برخی سازمان هایمان گلایه مند هستیم نظم، انضباط و انسجام است که در سازمان آتش نشانی از شاخصه های اصلی قرار دارد که بخشی از فرهنگ سازمانی این سازمان است.

 

وی شاخصه دیگر را کار تیمی این سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان مجموعه ای از افرادی که یاد گرفتند با دل و جان در کنار هم کار کنند گردهم جمع کرده است که بدیلی ندارد؛ این نیروها برای موفقیت در عملیات های آتش نشانی باید همدل و منسجم و با کار تیمی حرکت کنند.

 

شاعری با بیان اینکه شاخصه سوم این سازمان از خودگذشتگی و ایثار است اضافه کرد: به دل خطر و آتش رفتن را این قرمز پوشان درک می کنند چراکه سخت است از جان بگذری و وارد معرکه ای بشوی که قطعا بالاترین میزان خطر را در بر دارد که برای این کار تنها باید ایثارگر و از خودگذشته باشی و شجاعت وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به بازدید سال گذشته خود از سازمان آتش نشانی ابراز کرد: در این بازدید وضعیت را نامناسب دیدم به طوری که این سازمان در محرومیتی از امکانات و تجهیزات بود حتی لباس حریق و کلاه نداشتند و در حداقل‌ها به سر می برد؛ از همان زمان برنامه ریزی صورت گرفت و کار آغاز شد که نتیجه آن را امروز شاهد هستیم که رونمایی از خودروها و تجهیزات جدید است، همچنین برای تمام آتش نشان‌ها لباس حریق نو و ابزارهای کار و تجهیزات دیگر مورد نیاز  خریداری شد.


استاندار خوزستان هزینه ۱۰ دستگاه از این خودروها را متقبل شد

وی با بیان اینکه هزینه ۱۰ دستگاه از این خودروها را استاندار تقبل کرد ادامه داد: تقریبا در این دوره همه بحران ها کنار هم آمد و یک عرصه امتحانی برای همه ما بود؛ به طور مثال امروز در منطقه گلستان یکی از خطوط اصلی فاضلاب ریزش و یک کامیون در آن سقوط کرده است.

 

شهردار اهواز با بیان اینکه در مدیریت خود وارد شهری شدیم که بسیاری از زیرساخت‌های آن دارای آسیب بود عنوان کرد: پس از سیل تمام ایستگاه‌های آب خام ما از بین رفت و فضای سبز در نوارهای ساحلی و غیر از آن تمام جاهایی که از آب خام استفاده می کردند در حال نابودی بود؛ بعد از آن با بارش های بی سابقه مواجه شدیم که ریزش‌های مکرر شبکه فاضلاب در نقاط مختلف شهر و آثار مخرب حفاری های انجام شده توسط آب و فاضلاب و شهرداری مواجه شدیم که شرایط سختی است اما تلاش های زیادی صورت پذیرفت.

 

وی ارزش تجهیزاتی که امروز از آن رونمایی شد را بیش از  ۸۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: از سال ۸۹ لباس حریق جدید خریداری نشده و بسیاری از ماشین‌ها فرسوده و قدیمی بود که این مهم امروز انجام شد؛ بخش های دیگر مدیریت شهری همین کار را در دستور کار قرار داده که تغییر گونه های گیاهی شهر و رفتن به سمت پروژه های بزرگ عمرانی از جمله آنها است.

 

بهره برداری از دو تقاطع غیر همسطح در پایان این دوره

شاعری ابراز کرد: هم اکنون دو تقاطع غیر هم سطح بزرگ را در اهواز کار می‌کنیم چیزی که اهواز تاکنون از آن بی بهره بوده و در همین دوره هم به بهره داری خواهد رسید، همچنین بیش از ۳۵ کیلومتر اتوبان درون شهری در اهواز انجام شده که در یک بازه زمانی بدیلی ندارد، این حاصل همراهی خوب اعضای شورای شهر و راهنمایی‌ها و همکاری‌های استاندار خوزستان است و دستاوردهای ارزشمندی را در این دوره داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیریت در خوزستان شرایط خاص خود را دارد و کار سختی است بیان کرد: در ۲۰ ماه مدیریت بنده، مدام یک بحرانی را پشت سر گذاشتیم و پیاپی بحرانی از پس بحران دیگر به دلیل مشکلات مختلف داشتیم و شرایط اقتصادی سخت به گونه ای بود که زمان ورود بنده به شهرداری حتی در بخش‌های حقوق و دستمزد پرسنل‌های رسمی و قراردادی در بعضی مناطق و سازمان‌ها تا ۶ ماه عقب افتادگی داشتیم پس امروز وضعیت در این حوزه در حالت خوبی قرار گرفته که برای آن تلاش زیادی شده تا به این نقطه برسیم.

 

شهردار اهواز ورود تجهیزات و ماشین های جدید به سازمان آتش نشانی را یک تحول در بحث ایمنی شهر اهواز دانست و عنوان کرد: هرچند که هنوز نیازهای جدی دیگری از جمله نیاز به نردبان بلند برای ساختمان های بلند مرتبه داریم اما گام بلندی برداشته شد و این مسیر را ادامه خواهیم داد چراکه امنیت جانی و ایمنی همشهری‌ها برای ما بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به اهمیت این تجهیزات در لحظات خطر خاطر نشان کرد: آتش نشان ها در تمام بحران ها از جمله سیل در کنار ما بودند و شبانه روزی کار می کردند حتی گاهی آنها در شیفت نبودند اما اختیاری آمدند.

 

شاعری تاکید کرد: تا روزی که در این پست هستیم تلاش ما این است که نگاه توسعه گرا و بلندی برای توسعه شهر اهواز داشته باشیم و از طعنه ها و حرف هایی که می شنویم خسته نمی شویم و تا روزی که هستیم تلاشمان را ادامه می دهیم چون معتقدیم حق مردم اهواز بیش از این ها است.


عدم دریافت سهم شهرداری از نفت

وی با بیان اینکه ما برای توسعه شهر اهواز نیاز به حمایت و عنایت ویژه تر دولت داریم اضافه کرد: ما سهم خود را از نفت دریافت نمی‌کنیم که مشکل جدی شهر من این موضوع است، نمی شود از مردم و منطقه ای دارایی هایشان را استخراج کنیم البته قبول داریم که این دارایی ها متعلق به همه مردم ایران است اما سهم اهواز صرفا هزینه های این کار باشد.

 

شهردار اهواز بیان کرد: نمی شود شهرک نفتی در اهواز در حریم نفت بنا شود اما برای بنا کردن پارک شهروند و پس از حضور سرمایه گذار برای آباد کردن این منطقه به ما اجازه ندهند و بگویند در حریم نفت است ما این منطق را نمی توانیم بپذیریم و دلیل سکوت ما این است که دوست داریم کارها با تعامل و همدلی کارها پیش ببریم.

 

وی به درآمد مدیریت شهری در سال ۱۳۹۷ و مبلغ ۶۳۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این رقم در سال ۹۸ به بیش از یک هزار میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داده شد و برای سال ۱۴۰۰ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در نظر گرفتیم اما علی رغم این جهش ها باز هم این بودجه کم است و اگر می خواهیم اهواز توسعه چشم گیر داشته باشد باید بیش از هشت هزار میلیارد تومان فقط در بخش عمرانی هزینه شود که مبلغ بیشتر آن هزینه کارکنان می شود.

 

شاعری ادامه داد: سازمان اتوبوسرانی و آتش نشانی برای ما درآمدی ندارد و همه تجهیزات، حقوق، دستمزد و هزینه های جاری از در آمدهای جاری شهرداری پرداخت می شود و باعث می شود تا بخشی از درآمدهای ما در حوزه های مختلف صرف این مسائل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی برای ما درآمدزا نیست و سازمان اتوبوسرانی برای ما هزینه زیادی را دارد‌ تاکید کرد: نقش صنایع در خوزستان  توسعه ای نیست و نقشی را که باید در چارچوب وظایف و تکالیف اجتماعی ایفا کنند را انجام نمی دهند اینکه آب معدنی و پزشک در منطقه ای بفرستیم کم لطفی و اجحاف در حق مردم خوزستان هستیم.


توجه ویژه دولت و مجلس به خوزستان و اهواز

شاعری با گلایه نسبت به عدم پرداخت سهم صنایع به شهرداری اهواز ابراز کرد: در تمام مشکلات همه تنها مدیریت شهری را می بینند و اگر اتفاقی رخ دهد انگشت اتهام به سمت ما می رود در حالی که در بسیاری از موارد با دست خالی در حال تلاش هستیم.

 

وی به حکم اخیر قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: ما به عدالت دستگاه قضا اعتماد و ایمان داریم اما باید واقعیت های اهواز را ببینیم؛ می دانم استاندار تلاش های زیادی انجام داده و سفرهای مکرر به پایتخت جهت گرفتن اعتبار و حل مشکلات خوزستان داشته که کم نظیر بوده اما باید دولت نگاه ویژه به خوزستان داشته باشد.

 

شهردار اهواز یاد آور شد: اکنون فصل بودجه است و انتظار داریم مجلس نگاه ویژه‌ای به خوزستان و اهواز داشته باشد؛ اگر بخواهیم محرومیت را از این استان دور کنیم و به کلانشهرهای مشابه خود نزدیک شویم باید نگاه ویژه ای به اهواز شود.

 

کد خبر 1014195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha