اقدام به پذیرش گردشگری به شیوه مناسب در فارس شکل گیرد

عوض پور گفت: درپی ایجاد شرایط جدید در دنیا، کشور ما و استان فارس نیز باید اقدام به پذیرش گردشگر و به حرکت در آمدن صنعت گردشگری کند و متناسب با شرایط موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های خود این حوزه را برنامه ریزی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عوض پور» امروز (دوشنبه 22 دی) در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس که با حضور برخی از فعالان اقتصادی در این اتاق برگزار شد، گفت: درپی ایجاد شرایط جدید در دنیا، کشور ما و استان فارس نیز باید اقدام به پذیرش گردشگر و به حرکت در آمدن صنعت گردشگری کند و متناسب با شرایط موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های خود این حوزه را برنامه ریزی کند.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری یکی از اولویت های ما در اتاق بازرگانی فارس است افزود: بخش خصوصی باید چرخ صنعت گردشگری استان را به حرکت در آورد و هر صنف گردشگری ما باید اقدام به تهیه پروتکل های خاص کند تا مردم بتوانند از این صنعت استفاده کنند.

همچنین در ادامه جلسه «علیرضا دژبد»، هم گفت: طرح گردشگری مثلث طلایی از سالهای پیش با پیشنهاد استان فارس در سه استان اصفهان، یزد و فارس مطرح و مورد استقبال قرار گرفت اما در اجرای آن موفق عمل نشد.
 

مشاور عالی کمیسیون گردشگری اتاق ایران اظهارداشت: استقرار دبیرخانه دائمی این طرح در فارس و پیگیری این طرح توسط بخش خصوصی از نقاط قوت رویکرد جدید عملیاتی کردن این طرح است که نکته حائز اهمیت این طرح این است که هر سه استان باید شرایط متقابل و برابر را ارائه و اجرا کنند.

دژبد اضافه کرد: صنعت گردشگری یکی از بخش های اصلی استان فارس است لذا برای رونق و توسعه این بخش همه بخش های استان باید همت و مشارکت کنند زیرا منافع استان است.

وی ادامه داد: فارس در بسیاری از بخش های گردشگری در کشور پیشگام بوده است لذا فعالیت در این حوزه باید متناسب با شرایط روز پیش رود.

کد خبر 1014224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha