شهادت در تمام ادیان جایگاه والایی دارد

صالحی گفت: صالحی گفت: شهادت به عنوان یکی از والاترین فرایض دینی در تمامی ادیان دارای ارزش بسیار زیادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، هفدهمین هفته از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با تجلیل از خانواده شهیدان «ساکو مجنونیانس» و «سرگون اکویانس  بالانجی» از شهدای شاخص اقلیت‌های دینی شهرستان ارومیه در دوران هشت سال دفاع مقدس، 23 امروز(23دی)  با حضور «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و طی برقراری ارتباط زنده تصویری با استان آذربایجان غربی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: توفیقی بود دو سال پیش در چنین ایامی در خدمت برادران مسیحی و خانواده شهدای مسیحی در ارومیه بودم و همچنین توفیقی بود به عنوان معاون وزیر خدمت خانواده شهدای مسیحی آشوری و ارامنه در ارومیه رسیدم.

وی ادامه داد: ارتباط جامعه مسلمان با آشوریان و ارامنه دارای شاخص های مختلف و البته مشترکی است و وقتی ما داریم با یک زبان حرف می زنیم یعنی داری اندیشه ها و افق های مشترک نیز هستیم.

این مسئول با بیان اینکه اقلیت های دینی در دوران دفاع مقدس به زیبایی درخشیدند، تصریح کرد: جامعه مسلمان و مسیحی ایران در مقاطع سخت و دشواری در کنار هم بودند و این حقیقت را در طی 150 سال اخیر در مقاطع مختلفی همچون جنبش مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشاهده می کنیم.

صالحی گفت: آمار جمعیتی شهدای مسیحی با توجه به تناسبش به کل جمعیت کشور قابل توجه است و مسیحیان آشوری و ارامنه دوشادوش هموطنان مسلمان بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: همان لطافت هایی که در فضای رزمندگان مسلمان در جبهه ها مشاهده می کنیم همان لطافت های روحی را در زندگی شهدا، جانبازان و ایثارگران مسیحی آشوری و ارامنه مشاهده می کنیم که این حقیقت ریشه در همان نکته ای دارد که در ابتدای جلسه گفته ام یعنی در یک خاک ریشه داشتن و به سوی یک آسمان سیر کردن. 

صالحی در ادامه به بیان سخنی از مقام معظم رهبری درباره جامعه مسیحی کشورمان پرداخت و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «اقلیت مسیحی، سربلند بیرون آمدند از انقلاب و جنگ به عنوان یک ایرانی وفادار عاقل بصیر شجاع» این سخن مقام معظم رهبری انعکاسی از نگاه ایشان به خدمات جامعه مسیحی و ارامنه کشورمان.

صالحی گفت: شهادت به عنوان یکی از والاترین فرایض دینی در تمامی ادیان دارای ارزش بسیار زیادی است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» گفت: هموطنان مسیحی ما همپای هموطنان مسلمان و سایر اقوام و ادیان جانشان را نثار حفظ آرمان های عزیز و ارزشمند ما کردند.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با تشکر از دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در 17 جلسه از نشست های طرح ملی تکریم اظهار کرد: وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی 14 هفته پیاپی در نشست های این طرح شرکت کردند زیرا ایشان تکریم شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران را تکریم انسانیت و همه خوبی ها می داند.

وی اضافه کرد:  کتابچه معرفی شهدای ادیان توحیدی در انقلاب اسلامی در (21بهمن) رونمایی خواهد شد که یکی از اتفات بسیار ارزنده است.

وی در پایان با تشکر از دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور مجددشان در نشست طرح ملی تکریم اظهار کرد: همواره از محضر ایشان درس آموزی کردم.

گفتنی است، از خانواده این دو شهید از اقلیت های مذهبی در استان آذربایجان غربی با حضور  کشیش آشوریان شرق، رئیس شورای انجمن آشوریان و رییس شورای خلیفه گرئی ارامنه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1014711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha