طرح ملی ایران قوی، ظرفیت کانون های مساجد را برای نخستین بار ساماندهی و به حوزه فرهنگی کشور معرفی می کند

براتی گفت: در طرح ایران قوی سعی شده به مؤلفه های مختلف در مسجد توجه و این مؤلفه ها برای حوزه فرهنگی کشور احصا و نمایان شود زیرا این فعالیت های پراکنده تاکنون دسته بندی و حتی به مجموعه های هم عرض یا بالادستی معرفی نشده است.

حسین براتی در حاشیه سفر به کرمان به منظور رصد اجرای طرح ملی ایران قوی در استان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، سپهبدحاج قاسم سلیمانی، زیارت مزار ایشان را یک توفیق دانست و گفت: حقیقتاً و خالصانه از خداوند می خواهیم که لیاقت و توفیق بدهد تا رهرو خوبی برای شهدا به ویژه شهید سلیمانی باشیم.

 

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستادملی فهما با اشاره به نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ اظهار کرد: در این نشست راجع به طرح ملی ایران قوی به طور خاص گفتگو شد و همراهی و همدلی وی نسبت به کانون ها جزو استان های شاخص است که علاقه مند به استفاده از همه ظرفیت اداره کل در جهت تقویت حوزه کانون های مساجد است.

 

 

وی نشست با مدیر و نیروهای ستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با محوریت طرح ملی ایران قوی را نیز مثبت ارزیابی و بیان کرد: اشکالات پیش رو نیز بررسی شد تا در اجرای طرح با کمترین اشکال و ضعف روبرو باشیم تا منصه خوبی برای اظهار و نمایان کردن کانون ها و ستاد باشد.

 


براتی این نشست ها و گفتگوها را از این حیث که حوزه کانونی در کشور و استان ها پررونق تر و قوی تر مورد توجه مدیران فرهنگی و اداری و اجتماعی کشور و استان ها قرار بگیرد نیز مهم خواند و افزود: ارزیابی بنده این است کرمان جزو استان های بالای جدول است و سامانه هم همین را می گوید.

 

 

وی مشهود بودن یکصدایی در ستادکانون های مساجد استان کرمان برای انجام طرح ملی ایران قوی را مشهود خواند و اظهار کرد: با همه اشکالی که احساس می کنند اما همه همصدا و همدل پیگیر و برای هر چه بهتر برگزار شدن  طرح، پای کار هستند که این نشان از اهتمام دارد و حسن مدیریت مسئول ستاد کرمان را نشان می دهد.
 

 

 

براتی با بیان اینکه ایران قوی از فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب شده و به دنبال احصاء ظرفیت خفته کانون های مساجد است که در جای جای کشور پراکنده اند؛ تصریح کرد: این پراکندگی در واقع امتیازی است که نشان می دهد جای جای کشور از ظرفیت مسجد و کانون برخوردار است.

 

 


مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستادملی فهما ادامه داد: در طرح ایران قوی سعی شده به مؤلفه های مختلف در مسجد توجه و این مؤلفه ها برای حوزه فرهنگی کشور احصا و نمایان شود زیرا این فعالیت های پراکنده تاکنون دسته بندی و حتی به مجموعه های هم عرض یا بالادستی معرفی نشده است.

 

 

وی ادامه داد: فهما این امکان را می دهد ظرفیت متنوع و متکثری که در ۳ شبستان و ۱۲ رواق تعریف شده، شناسایی و در قالب آمار مستدل و محکم ارائه شود و این اتفاق می تواند تعریفی به ما بدهد که نقاط قوت و ضعف را در مسجد شناسایی کنیم.

 

 

براتی در خصوص میزان اطمینان و استناد به آمار ثبت شده در پورتال بچه های مسجد، به خبرنگار شبستان پاسخ داد: این آمار با اطمینان کامل و عزم راسخ و با اخلاصی که نسبت به مسجد وجود دارد، ثبت می شود و در حقیقت گویای واقعیتی است که کف میدان وجود دارد و  در سطح کانون ها در حال انجام است.

 

 

وی توضیح داد: اگر خلط مبحثی هم پیش بیاید و اطلاعاتی که ما از  آن به «اطلاعات چرک» یاد می کنیم، لابلای کار ارائه شود، این نسبت به وسعت کار ناچیز است و اثر چندانی بر اصل موضوع نمی گذارد.

 

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستادملی فهما خاطرنشان کرد: حتی گاهی قوی تر و جدی تر از آنچه در سامانه است، در کف میدان وجود دارد و شاهد این مثال، کانونی است که بنده در یکی از استان ها از آن بازدید کردم و در حالیکه امتیاز آن در سامانه حتی به دو هزار هم نرسیده بود اما به طور واقعی از کانون های شاخص و قدرتمندی بود که حرف برای گفتن داشت.

 

 

وی در پایان اظهار کرد: پس آنچه در سامانه است بخش اندکی از واقعیت کانون ها و بخشی از اقیانوس مواج فعالیت کانون های کشور است.

 

کد خبر 1014779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha