دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان دستاوردهای نظام و دولت است

آشتاب با تاکید بر ضرورت بیان دستاوردهای نظام و دولت طی دهه فجر انقلاب برای مردم، گفت: دهه فجر فرصتی برای تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» امروز در سخنانی با تاکید برضرورت برگزاری باشکوه دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت:  بایستی خدمات و عملکرد مدیریان برای شفاف سازی و معرفی بهتر به مردم با هدف تسهیل شرایط ارائه شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه احتماعی استان لرستان افزود: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است که خدمات نظام و دولت به مردم را معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه دستاوردهای دولت سیمای عملکرد نظام جمهوری اسلامی است، اذعان داشت: باید به بهترین شکل برای ایجاد نشاط و افزایش امید در جامعه منعکس و شفاف سازی شود.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان در ادامه به اطلاع رسانی مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن به جامعه هدف خود اشاره کرد و افزود: تسهیلات و اقدامات حمایتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ویژه کارگران، بازنشستگان و سایر گروههای هدف ، مشمول متقاضیانی خواهد شد که ثبت نام و یا پرداخت اولبه آنها کامل شده و با توجه به احراز شرایط متقاضیان در این طرح چنانچه موفق به ثبت نام و یا افتتاح حساب و واریز مبلغ آورده اولیه نشده اند ، در فرصت باقی مانده نسبت به ثبت نام یا تکمیل موجودی اقدام نمایند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ تعاون در جامعه، بیان کرد: تعاونی ها  می توانند در شرایط خاص اقتصادی و در بخش هایی مختلف به بهبود کسب کارها کمک کنند.

 

آشتاب ادامه داد: تعاون به عنوان مردمی‌ترین بخش اقتصاد برای اشتغالزایی و تحقق رفاه اجتماعی است و این بخش با تجمیع سرمایه های کم و انجام فعالیت های بزرگ اقتصادی و بهره گیری از توان افراد در حوزه های مختلف نقش مهمی در توسعه و جهش تولید کشور داشته باشد.

 

مدیر کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان لرستان به تشکیل تعاونی‌های جدید در استان طی نه ماهه سال جاری اشاره کرد و گفتطس نه ماه امسال بیش از 23 شرکت تعاونی خدماتی ، توزیعی، تولیدی و دانش بنیان با عضویت 403 نفر و ایجاد فرصت شغلی 10 هزار و 299 نفر در لرستان تشکیل شده است.

 

وی به صادرات تعاونی استان در سالجاری اشاره کرد و اظهار نمود: طی نه ماهه شالجاری میزان صادرات انجام شده توسط شرکت های تعاونی لرستان  بالغ بر 25 هزار و 850 دلار دلار بوده که محصولات تعاونی استان به خارج  از کشور صادر شده است .

 

آشتاب با بیا اینکه برقراری عدالت اجتماعی، فقرزدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله مزایای فعالیت شرکت های تعاونی  است، اظهار کرد: 2 هزار و 867 شرکت تعاونی فعال در استان وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از 30 هزار نفر را فراهم نموده اند .

کد خبر 1014790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha