ورزش زیربنای تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه است

حجت الاسلام یوسف خانی، ورزش را زیربنای تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه عنوان کرد و گفت: توجه به ورزش سبب رشد و پویایی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «محمد یوسف خانی»، امروز(23دی) در دیدار با ریاست ، کارکنان و رؤسای هیئت های ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان دلفان اظهار داشت: جایگاه ورزش درسلامت روح و روان جامعه بر کسی پوشیده نیست.

 

امام جمعه دلفان افزود: ورزش علاوه بر اينكه ابزار ارزشمندى جهت حفظ سلامت جسمانى است، رابطه نزديكى با سلامت روح و روان و به ويژه پيشگيرى از بروز ناهنجارى هاى روانى دارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ورزش علاوه بر کاهش اضطراب، نشاط  و اعتماد به نفس را افزايش داده و راهكار سالمى براى آزاد كردن انرژى هاى اندوخته شده و موجب پيشگيرى از عوارض خطرناکی مانند فراموشی در دوران سالمندی می شود.

 

حجت الاسلام یوسف خانی با اشاره به نقش سازنده و بسیار مهم ورزش در رشد وپویایی جامعه، گفت: ورزش زیربنای تعالی فرهنگی و اجتماعی و زمینه ساز اصلی برای پیشرفت هر جامعه محسوب می شود .

 

وی تأکید کرد: باید تربیت استعدادهای قهرمانی با رویکرد پهلوان پروری به عنوان اولویت اصلی درحوزه ورزش در توسعه انسانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه مورد توجه قرارگیرد.

 

امام جمعه دلفان خاطرنشان کرد: حمایت از استعدادها و قهرمانان ورزشی شهرستان در رشته های مختلف باید از راهبردهای اصلی مسئولان و متولیان امر ورزش در شهرستان و استان به عنوان یک نیاز مطرح شود و به زیر ساخت های ورزشی توجه شود.

کد خبر 1014808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha