۵۸ پیکر پاک شهدای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی مهران/ فرهنگ ایثار و شهادت کشور را بیمه می کند

گل محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون پیکرپاک ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی مهران تفحص شده است، گفت: کار شناسایی هویت شهدای تازه تفحص شده در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودین جبهه میانی کشور در مراسم تکریم از ۴۰ شهید تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی شهرستان مرزی مهران، اظهار کرد: از اویل دهه ۷۰ کار تفحص شهدا در مقاطع مختلف شروع شده و  این کار در سطح مناطق عملیاتی دخل کشور، نوار مرزی و داخل کشور عراق ادامه دارد.

 

«علیرضا گل محمدی» بخش عمده ای از کار تفحص شهدا در نوار مرزی و داخل کشور عراق است، یادآور شد: ماموریت تفحص شهدا در قرارگاره جبهه میانی از حد فاصل کفری کلار در شهر خانقین  مرز استان کردستان عراق در استان واسط عراق با استان دیاله شروع می شود و تا مرز استان واسط و العماره در محدوده چیلات ادامه دارد و همزمان توامان در دخل کشور و در نوار مرزی کشور کار تفحص شهدا انجام می شود.

 

وی ابراز کرد: فعالیت قرارگاه تفحص شهدا جبهه میانی در ۵ محور در حال انجام است، ابراز کرد: سومار، مندلی، میمک، محور مهران به رزباطیه و محورهای چنگوله و قلاویزان از جمله محورهای فعالیت این قرارگاه جبهه میانی در تفحص شهدای عزیز است و این فعالیت با نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات مهندسی انجام می شود که در نهایت دقت در وجب به وجب این محورها، انجام می شود.

 

فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودین جبهه میانی کشور ابراز کرد: همه این مناطق با دفت کاوش می شود که کار پرخطر و سنگینی است و با عنایت خود شهدا و اهل بیت(ع) جستجوگران نور در این مناطق مشغول فعالیت در راستای تفحص شهدا هستند.

 

گل محمدی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون، پیکر مطهر ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس در داخل کشور تفحص شده است، گفت: این شهدای عزیز مربوط به عملیات های عاشورا ۲ و والفجر سه از یگان های لشکر ۴۱ ثارالله، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب و تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان بوده است.

 

وی بیان کرد: هویت تعدادی از شهدای عزیز تفحص شده به سرعت انجام شده است و تعدادی دیگر نیز برای انجام مراحل شناسایی  به تهران فرستاده می شوند و امروز نیز در این مکان، پیکر پاک ۴۰ شهید تفحص شده قرار دارد که کار مراحل شناسایی و تحویل با خانواده های معزز شهدا انجام خواهد شد.

 

فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودین جبهه میانی تصریح کرد: یادمان و معرج شهدایی که در شهرستان مهران احداث شده است، مطالبه مردم و مسئولان استان بوده است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهره گیری از نور معنویت شهدا ایجاد گردیده است.

 

گل محمدی با بیان اینکه  همه ما نیازمند نور معنوی و نگاه شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: راه شهدا ادامه دارد و ما هرگز نباید از یاد و نام شهدا غافل شویم چرا که فرهنگ ایثار و شهادت کشور را بیمه می کند.

 

کد خبر 1014904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha