برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان یزد در اسفندماه سال جاری

برید لقمانی با اشاره به برنامه های کمیته دانشگاهیان، اساتید علمی و پژوهشی در کنگره شهدای استان یزد گفت: کنگره شهدای دانشجوی استان یزد در اسفندماه سال جاری در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « قاسم برید لقمانی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیته دانشگاهیان، اساتید علمی و پژوهشی کنگره ملی 4 هزارشهید دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: بیش از ۳۰ عنوان برنامه در این کمیته پیشنهاد شده است.

 

وی افزود: امسال نیز اوایل اسفندماه کنگره شهدای دانشجوی استان را خواهیم داشت و در این راستا نیز اطلاعات شهدای دانشجوی استان در پرتال جامع شهدای دانشجوی کشور بارگزاری شد.

 

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: مابقی برنامه ها در هشت محور ادامه پیدا کرد و هر دانشگاهی در استان نیز وظیفه ای را بر عهده گرفتند.

 

برید لقمانی ادامه داد: محور اول ما نقش هنر در کنگره بود که با مسئولیت دانشگاه علم و هنر یزد برنامه ریزی جشنواره هنری ادبی رویش، تولید آثار هنری و حمایت از آثار هنری دانشجویان انجام شد.

 

وی گفت: این جنشواره در 5 بخش و 21 رشته انجام می شود که بخش های آن شامل هنرهای تجسمی، فیلم، شعر، ادبیات، هنرهای آوایی است.

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: محور دوم نیز مباحث عمرانی بود که به مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت که ساماندهی بلوار شهدای گمنام و نصب المان و دیوارنگاره، تکمیل پروژه های شهدای گمنام دانشگاه ها بوده است.

 

برید لقمانی افزود: محور سوم نیز در زمینه علمی پژوهشی بود که با محوریت بسیج اساتید با هدف تدوین و حمایت از پایان نامه ها و مقالات شکل گرفت و اهم برنامه ها نیز در پیرامون 40 موضوع انتخاب و در مقاطع مختلف حمایت شد.

 

وی افزود: محور پهارم نیز تولید محتوا بود که کارگروه آن با مسئولیت جهاد دانشگاهی انجام شد تا در جهت معرفی شهدا و انعکاس رویدادهای این کمیته در رسانه ها برنامه هایی انجام شود که ساخت مستند شهید بخشنده، شهید دادرس، ساخت مستند بوکمال، ساخت مستند ابداعات و نوآوری رزمندگان یزدی، ساخت موشن 5 شهید از جمله این اقدامات بوده است.

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: محور پنجم نیز در بخش تالیفات بود که با مسئولیت دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت گرفت که هدف آن برنامه ریزی و چاپ کتاب، مجلات و بروشورها بود که اهم برنامه های این کارگروه نیز تالیف 6 کتاب با محوریت زندگی شهید رمضانخانی، شهید برزگری است.

 

برید لقمانی ادامه داد: محور ششم نیز این کمیته نیز مسابقات بود که توسط دانشگاه فنی و حرفه ای انجام می شود و از جمله اقدامات این کارگروه نیز مسابقات کتابخوانی بوده است.

 

وی گفت: محور هفتم این کارگروه نیز آزاداندیشی است که مسئولیت این کارگروه را نهاد مقام معظم رهبری است که هدف آن جمع آوری شبهات جامعه در خصوص شهدا، دفاع مقدس و رفع این شبهه ها با تریبون های آزاد و نشست های هم اندیشی است.

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: محور هشتم کارگروه نیز سبک زندگی است که با مسئولیت نهاد رهبری دانشگاه پیام نور شکل گرفت که هدف آن ترویج سبک زندگی شهدا از طریق ازدواج آسان بوده است.

کد خبر 1015183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha