تکمیل خط ریلی رشت – کاسپین جایگاه ترانزیتی کشور را ارتقاء می دهد

زارع با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا زمینه توسعه منطقه آزاد انزلی را ایجاد کند گفت: تکمیل خط ریلی رشت – کاسپین، جایگاه ترانزیتی کشورمان را ارتقاء می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «ارسلان زارع» امروز(پنج‌شنبه، ۲۵ دی) در حاشیه مراسم افتتاح ۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه ارتباطات اقتصادی و اجتماعی، منطقه آزاد انزلی را به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و دسترسی به بازار مصرف کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه از مناطق مهم عنوان کرد و گفت: در این منطقه امکان تولید، ساخت و صادرات کالاهایی که حاصل دسترنج تولیدکنندگان و کارآفرینان است وجود دارد و به همین دلیل یکی از مناطق آزاد ارزشمند در بین مجموعه های مناطق آزاد کشور است.

 

استاندار گیلان با اشاره به رویکرد کاهش جدی واردات و تولید در منطقه آزاد انزلی در هفت سال اخیر افزود: این منطقه با افزایش و رونق تولیدات داخلی و صادرات به همسایه‌های شمالی کشور و تامین برخی از نیازهای منطقه سرزمینی نقش موثری در توسعه استان و کشور داشته است. 

 


وی به پروژه‌های منطقه به لحاظ ارتقا زیرساختی، خدماتی، گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: علی‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها توانستیم با برنامه‌ریزی هدفمند در منطقه آزاد انزلی و بنادر گیلان و به‌خصوص در منطفه ویژه اقتصادی آستارا سهم خوبی در صادرات داشته باشیم.

 

زارع با اشاره به صادرات استان گیلان و نقش منطقه در تحقق هدف گذاری انجام شده ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری پیش بینی بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات به کشورهای روسیه و همسایگان شمالی تحقق یابد. 

 


وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا زمینه توسعه منطقه آزاد انزلی را ایجاد کند، ابراز کرد: امیدواریم با این لایحه دولت با نگاه مثبت مجلس شورای نگهبان ضمن رفع برخی از مشکلات مردم که در سال گذشته رقم خورد، زمینه ‌ساز توسعه بیشتر فعالیت‌های تولیدی شود.

 


زارع در خصوص تکمیل کریدور ریلی جنوب به شمال که آبهای آزاد و دریای عمان را به خزر متصل می‌کند اظهارداشت: در صورت تحقق می‌توانیم تا سقف ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی را جابجا کنیم که این امر در یک دوره ۱۰ ساله اتفاقی مهم است.

 


وی در پایان پروژه اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین که به دلیل برخی شرایط با تاخیر همراه بوده را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با تاکیدات رییس جمهوری در اتمام پروژه در خرداد و همچنین احداث اسکله رو رو، حمل و نقل و تسهیل یافته و زمینه صادرات بیشتر کالاها برای جمهوری اسلامی ایران فراهم می شود.

کد خبر 1015545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha