تاثیر کرونا بر حوزه ورزش و فرهنگ و ضرورت خلاقیت

کاهش سایه ‌کرونا بر رویدادهای ورزشی، فرهنگی و هنری به خلاقیت، نوآوری و تغییر سبک نیاز دارد تا از رونق این حوزه کاسته نشده و ظرفیت های موجود فعال بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حوزه فرهنگ و هنر، ورزش و فعالیت اوقات فراغت مثل مثل بسیاری از عرصه ها در یکسال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات و چالش هایی شده و سرمایه گذاران، مربیان و فعالان در این عرصه ها با محدودیت هایی روبرو شده اند.

 

گرچه دولت برای جبران این وضع اقدامات حمایتی با ارایه تسهیلات انجام داده اما برای رفع نیاز ضروری جامعه به آن اقدامات چه باید کرد.

 

همه کنار بنشینند تا کرونا برود، راهکار مناسبی نخواهد بود چرا که فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای ارتقا روحی و نشاط اجتماعی موثر و شادابی و سلامت روح و جسم نیازمند فعالیت های وررزشی است.

 

هنرمندان و ورزشکاران هم برای حفظ روحیه و توانایی خود به تمرین و اقدامات متداول محتاجند که همین دلایل ضرورت تغییر سبک و نوآوری را تایید می کند.

 

محدودیت ها و کاهش فعالیت های این روزها را نسبت به گذشته می پذیریم‌اما تعطیلی کامل و رکود را با بسترسازی جدید می توان مانع شد.

 

همکاری و هم افزایی بین بخشی از ضرورت ها محسوب می شود و اگر این مقوله تقویت شود آنگاه عاقبت دستاوردهای خوبی را تجربه می کنیم.

 

همین ضرورت ها و دغدغه موجب شد که نشست مشترکی با جمعی از هنرمندان، فعالان اجتماعی و  مسولان فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان با محوریت کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران برگزار و ضمن تجلیل از برترین های «جشنواره خوشنویسی قلم» بحث و گفتگویی انجام شد تا راهکاری ارایه و خدماتی به مردم ارایه شود.

 

 *سایه کرونا بر فعالیت های فرهنگی و هنری

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: کرونا بر بسیاری از فعالیت های آموزشگاهی و اجرایی فرهنگی و هنری اثرگذاشته است.

 

«اقبال صالحی» با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی هنری مثل ورزش نیازمند حضور مردم و فعالیت صحنه ای و اجرایی است افزود: کرونا مانع چنین اقدامی شده و همین موضوع رونق فعالیت ها شده است.

 

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و هنری در دوران پسا کرونا تقویت خواهد شد و این روزها نیز با استفاده از بستر فضای مجازی بخشی از فعالیت ها انجام می شود.

 

صالحی با بیان اینکه ارایه خدمات فرهنگی وهنری در فضای مجازی لازم است خاطرنشان کرد: فعالیت های انفرادی و غیرحضوری مثل  شرکت در جشنواره ها، اجرای تمرین ها و فعالیت ها مانع رکود می شود.

 

وی با بیان اینکه کانون امام حسن محتبی سعی کرده فعالیت ها این عرصه را مدیریت و ارایه کند خاطرنشان کرد: نشاط دیجیتالی، طرح های کتابخوانی، مسابقه در خانه، آموزش، مسابقات فرهنگی و هنری، توزیع بسته های فرهنگی، تشکیل گروه های اجتماعی و ارایه خدمات روانشناختی، تولید محتواها در فضای مجازی از جمله فعالیت های این‌مرکز است.

 

وی اضافه کرد: این فعالیت ها متناسب با گروه های سنی متفاوت است.

 

*ضرورت تغییر رویه در حوزه اوقات فراغت

 

رییس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با اشاره به نیازهای فراغتی و تفاوت تامین آن در گذشته گفت: تغییر رویه باید در این عرصه انجام شود.

 

«مهدی مرادی» با بیان اینکه فضای مجازی به این موضوع کمک می کند، خاطرنشان کرد: نوع بهره‌برداری از فضای مجازی برای ابن موضوع متفاوت است.

 

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد در این حوزه نقش راهبردی داشته اند و فعالیت هدفمند انجام داده اند که باید زمینه واگذاری کار به این تشکل ها انجام شود.

 

مرادی با بیان اینکه موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا علاوه بر اینکه سعی بر کیفیت بخشی به فعالیت های اوقات فراغت در شهرستان داشته، در دوران کرونا نیز فعالیت های شاخصی را ارائه کرده است.

 

*افزایش تعاملات فرهنگی و اجتماعی بر اساس این نشست

 

نشست مسئولان، هنرمندان و فعالان اجتماعی دستاوردهایی داشت که افزایش تعاملات از مهمترین آن بود، به نحوی که رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون بر تقویت باورهای دینی و ارزشی در ورزش را ضروری خواند.

وی اضافه کرد: همکاری نهادهای فرهنگی با هیات های ورزشی به توسعه فرهنگ ورزش همگانی و منش پهلوانی کمک می کند و باید زمینه های این همبستگی بیش از گذشته فراهم شود.

 

تعاملات فرهنگی با محوریت کانون امام حسن مجتبی

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران نیز در این نشست از آمادگی میزبانی و هماهنگی برای تحقق تعاملات فرهنگی و هنری خبرداد.

کد خبر 1015658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha