برگزاری آیین وداع با شهید گمنام دفاع مقدس در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان از برگزاری آیین وداع با شهید گمنام دفاع مقدس در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» همواره یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس جاری بوده و برنامه های ترویجی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان بچه های مسجد دیده می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم با اشاره به تشییع شهدای گمنام در این شهرستان، افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، شهرستان جهرم بار دیگر میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس است.

 

گواهیان افزود: در آستانه آیین تشییع و تدفین 2 شهید گمنام که قرار است در دانشگاه جهرم و دارالقرآن «امام علی (ع)» به خاک سپرده شوند برنامه هایی نیز در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: از این سو آیین استقبال از پیکر این شهید گمنام دفاع مقدس با برنامه ریزی های انجام شده روز جمعه 26 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

 

گواهیان ادامه داد: در این آیین که همزمان با برگزاری ویژه برنامه های ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام می شود، «فرشید میرزایی» از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه خوانی می پردازد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از این شهدا که در زمان شهادت 17 ساله بوده در جریان عملیات «رمضان» در شرق «بصره» به فیض رفیع شهادت نائل آمده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم ادامه داد: شهید دیگر نیز که در زمان شهادت 21 ساله بوده نیز در جریان عملیات «کربلای پنج» در منطقه عملیاتی «شلمچه» به همرزمان شهیدش پیوسته است.

 

به گزارش شبستان، برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» برگزار می شود.

 

کد خبر 1015726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha