عزاداری  بانوان ملایری درسوگ یاس کبود/اعزام یکصد مبلغ به مناطق روستای ملایر

حجت الاسلام نجفی گفت: ویژه ‌برنامه «در سوگ یاس کبود» با عنوان همایش پیاده‌روی بانوان فاطمی با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور بانوان ملایر برگزار می‌شود.

«حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:همزمان با  ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)  برنامه های  مختلفی توسط اداره تبلیغات اسلامی وهمکاری سایر نهادها در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  افزود: اعزام بیش از 30 نفر از مبلغین به مساجد شهری و روستایی ملایر ، سیاه پوش کردن فضای شهر ،  برگزاری مراسم روضه خواهی ویژه خواهران با رعایت پروتکل ها، انجام روضه تلفنی برای مردم به همت مداحان و روحانیون، و همچنین بارگزاری مرثیه و سخنرانی توسط روحانیون و مداحان  در فضای مجازی و کانالهای مرتبط،  برنامه ختم قرآن در فضای مجازی به نیت هدیه به حضرت زهرا (س)  از برنامه های در حال انجام است.

 

وی به راه اندازی کاروان تبلغ در روستاهای فاقد روحانی  و مداح  در این ایام اشاره کرد و گفت: روحانیون در ایام فاطمیه با هدف بصیرت افزایی سبک زندگی فاطمی،  برگزاری مراسم روضه خوانی و عزاداری ، اجرای برنامه های تربیتی و فرهنگی برای کودکان و... به این مناطق اعزام می‌شوند

 

وی از اعزام یکصد مبلغ و مبلغه  به مناطق مختلف شهری و روستایی ملایر خبر داد و افزود:این روحانیون نیز در مساجد و حسینیه ها سخنرانی و برنامه های ایام فاطمیه را دارند.

 

وی در ادامه  از اعزام مداحان جهادی به روستاها در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: در صورت اجازه ستاد پیشگیری از کرونا برنامه اجتماع مسئولان هیات مذهبی را نیز خواهیم داشت.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر تصریح کرد: ویژه ‌برنامه «در سوگ یاس کبود» با عنوان همایش پیاده‌روی بانوان فاطمی از مقابل دفتر امام جمعه ملایر به سمت مسجد حسینیه سید الشهدا(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور بانوان ملایر برگزار می‌شود.

 وی اهتزار و نصب پرچم بسیار بزرگ سیاه بر فراز بام ملایر را از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی ملایر به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: اجرای دمام زنی با حضور گروه 20 نفر در سطح شهر از دیگر برنامه های  شهادت حضرت زهرا (س)در ملایر است.

وی در ادامه به اجرای طرحی با عنوان چهار پایه خوانی در بازار بزرگ ملایر اشاره کرد و گفت: در این طرح هفت نفر از روحانیون و  تعدادی از مداحان شهرستان در بازار بزرگ بر روی  یک چهار پایه  به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)  سخنرانی و مرثیه سرایی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این مراسم احیای یک سنتی قدیمی در بازار است گفت:  این مراسم در  صبح و بعد از ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س) انجام خواهد شد.

وی همچنین به حضور مدیر تبلیغات اسلامی ملایر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: معارفه دو نفر از روحانیون و امام جماعتت در روستاهای ملایر،  دیدار با امام جمعه ملایر و سخنرانی ، نشست با فعالین فرهنگی بخش زند و... از برنامه های سفر یک روزه مدیر تبلیغات اسلامی همدان به ملابیر در روز شهادت حضرت زهرا(س) خواهد بود.

کد خبر 1015846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha