۴۴۵ نفر در شهرستان بشرویه شاغل شدند

فرماندار بشرویه از ایجاد اشتغال برای ۴۴۵ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

«علی شفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات مختلفی برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت آن در شهرستان بشرویه اجرا شده است.

 

فرماندار بشرویه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۴۴۵نفر در بشرویه اشتغال ایجاد شده است، افزود: این افراد در بخش های مختلفی از جمله کشاورزی، صنعت ومعدن، ساختمان، گردشگری، صنایع دستی وخدمات مشغول به فعالیت شده اند.

 

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی در سامانه کارا گفت: در این سامانه بیش از 450 نفر امسال ثبت نام کردند که از این تعداد 445 نفر توانستند تسهیلات کارا به میزان 44 میلیارد و 540 میلیون تومان دریافت کنند.

 

شفیعی در خصوص تسهیلات کرونا بیان کرد: در این راستا 163 واحد تولیدی شهرستان بشرویه برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت نام کردند که یک میلیارد و 670 میلیون تومان از مرحله تسهیلات اولیه دریافت کردند.

 

فرماندار بشرویه ادامه داد: واحدهای گردشگری این شهرستان نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا متضرر شدند و در سامانه کرونا برای دریافت تسهیلات و جبران این خسارات ثبت نام کرده اند و هنوز تعداد این واحدها مشخص نیست.

 

وی در پایان به بحث مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در شرایط موجود برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و کاهش مهاجرت روستاییان پرداختن به بحث مشاغل خانگی است که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان به متقاضیان در بشرویه پرداخت شده است.

کد خبر 1015962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha