تحریم حشدالشعبی باعث تقویت مقاومت خواهد شد

زارعی با بیان اینکه تحریم‌ها عیله جریان‌های مقاومت بر خلاف تصور آمریکا باعث تقویت مقاومت می‌شود، بیان کرد: با تحریم حشدالشعبی، این نیرو در عراق بیشتر در کانون توجه مردم این کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تحریم حشدالشعبی عراق از سوی آمریکا با دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سعدالله زارعی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ملت‌های مختلف از جمله انصارلله یمن و حشدالشعبی گفت: نباید فراموش کنیم که این تحریم‌ها صرفا به ترامپ مربوط نیست و باید این اقدامات را به نام آمریکا نوشت و هنگامی که ریاست جو بایدن شروع شود، شاهد خواهیم بود سیاست تحریمی که نسبت به نهادهای مقاومت اعمال شده است، ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تمام کشورهای منطقه، گروه‌های مقاومت را نشانه رفته‌اند و آمریکا اساسا مشکلات خود در غرب آسیا را همین گروه‌ها می‌دانند. تحریم آمریکا علیه یک گروه رسمی به نام حشدالشعبی در عراق که بخشی از ساختار این کشور محسوب می‌شود در حقیقت تحریم دولت عراق است زیرا تحریم یک جزء از یک مجموعه به منزله تحریم کل آن مجموعه محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تحریم‌ها عیله جریان‌های مقاومت بر خلاف تصور آمریکا باعث تقویت مقاومت می‌شود، بیان کرد: با تحریم حشدالشعبی، این نیرو در عراق بیشتر در کانون توجه مردم این کشور قرار می‌گیرد.

وی از واکنش دولت عراق به تحریم حشدالشعبی اشاره و عنوان کرد: پس از آنکه آمریکایی‌ها، «فیاض» رئیس حشدالشعبی را در لیست تحریم‌ها قرار دادند، رئیس جمهور و نخست وزیر عراق با وی ملاقات کرد و به نوعی نشان از همراهی دولت عراق با حشدالشعبی است.

زارعی، تحریم حشدالشعبی توسط آمریکا را نشانه بلاهت واشنگتن دانست و اظهار کرد: اقدام آمریکا در تحریم انصارالله نیز نشانه بلاهت آمریکا است. مردم یمن هر روز توسط هواپیماهای سعودی و اماراتی بمباران می‌شوند و آمریکایی‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند در حالی که ادعای حقوق بشر می‌شوند. در چنین شرایطی، مردم یمن بیشتر متوجه ارزش انصارالله می‌شوند و در نهایت برای آمریکایی خسارت می‌اورد زیرا دشمنان آمریکا را تقویت و نه تضعیف می‌کند.

وی با اشاره به این نظریه سیاسی که یک ملت برای تقویت همبستگی باید دشمن داشته باشد، گفت: آمریکایی‌ها دائما برای خود دشمنانی را معرفی می‌کنند و حالا آمریکایی‌ها خودشان را در جایگاه دشمن ملت‌های منطقه قرار دادند و این مسئله سبب انسجام کشورهای خاورمیانه و جریان مقاومت خواهد شد.

کد خبر 1016389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha