عزاداری هوشمند فاطمیه در ایام کرونایی/ هیئت های مذهبی  مهد اقتصادی جامعه شوند

محدودیت های کرونایی در برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه باعث شد برخی از تشکل های مذهبی گرگان با برپایی نمایشگاه و میز خدمت جهاد فاطمی به راه بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، فاطمه(سلام الله علیها) الگوی تمام عیار برای بانوان مسلمان دنیا به شمار می رود اما آنگونه که باید به ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار پرداخته نشده است و تنها در ایام فاطمیه به مصائب این بانوی بزرگ اسلام می پردازیم و ابعاد و شخصیت های دیگر این بانوی بزرگ اسلام را نادیده می گیریم.

 

با وجود چنین شخصیت بزرگی در جهان اسلام نباید امروز جوانان کشورهای اسلامی از تمدن های نوین غرب الگوبرداری کنند و اگر امروز شاهد پدیده هایی مثل بی حجابی و آسیب های اجتماعی هستیم به واسطه آن است که نسبت به معرفی ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام کوتاهی کردیم.

 

در این ایام کرونایی که بنا به تصمیمات ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم های سوگواری و عزاداری در ایام فاطمیه محدود شده است اما بچه های هیئتی بیکار ننشستند و در تلاش هستند که ایام فاطمیه را از دست ندهند.

 

یکی از ابتکارات هیئت های مذهبی در این ایام برپایی نمایشگاه و میز خدمت بود که در گرگان مورد استقبال بسیاری از افراد جامعه قرار گرفت.

 

هیئت علمداران گرگان و تنها مسیر آرامش گلستان نیز نمایشگاه «مادر آب و آینه» را به منظور بزرگداشت مکتب شهید سردار سلیمانی و مدافعان حرم و آمادگی برای زندگی دسته جمعی قبل از ظهور «تشکیلات مومنانه» برپا کرد.

 

در این نمایشگاه ارائه مشاوره های عنبیه خوان، طب، تغذیه سالم، مامایی، پزشکی عمومی، مشاوره بلوغ نوجوان، حقوق و قضا، آرایشگاه مردانه، پیشگیری و درمان از کرونا، غرفه کتاب و مشاوره اعتقادی و فرق مذاهب منحرفه به متقاضیان ارائه می شود.

 

این نمایشگاه که از 26  دی ماه آغاز به کار کرد به صورت رایگان به نیت ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) به مردم خدمت ارائه کرد.

 

 

«محمدرضا علیشاهی» مسئول هیئت علمداران گرگان  درباره این نمایشگاه می گوید: نمایشگاه از طرف موسسه خیریه مردم نهاد و گروه تنها مسیر آرامش استان راه اندازی شده و هدف ما این است که جهاد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) را در این نمایشگاه معرفی کنیم، این بانوی بزرگ اسلام جهاد علوی داشت و این جهاد از ولایتمداری این بانوی بزرگ اسلام سرمنشأ گرفته است.

 

مسئول هیئت علمداران گرگان  ادامه داد: هدف اصلی ما از این نمایشگاه این است که با تأسی از این بانوی بزرگ اسلام  بر عهد خود پای ولایت ایستادگی کنیم.

 

علیشاهی متذکر شد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه این است که شخصیت شهدای جنگل تحمیلی و شهدای مدافع حرم را معرفی کنیم تا نام و یاد شهدا در ذهن ها باقی بماند.

 

وی افزود: با شروع اپیدمی کرونا عده ای هیئت های مذهبی را محکوم می کردند که هیئت ها تنها می توانند به سینه زنی و یا عزاداری بپردازند اما ما با برگزاری این نمایشگاه می خواهیم بگوییم که هیئت ها باید مهد اقتصاد جامعه باشند و در این اوضاع نابه سامان هیئت ها باید آستین همت بالا بزنند به جامعه به ویژه اقشار مستضعف کمک کنند.

 

مسئول هیئت علمدار گرگان متذکر شد: در قالب میز خدمت در این نمایشگاه افراد نیازمند را شناسایی می کنیم و  در  زمینه اقتصاد خانواده و مباحث تسهیلات قرض الحسنه در مسیر توانمندسازی اقتصادی این خانواده ها و کاهش آلام و دردهای آنها گام بر می داریم.

 

علیشاهی متذکر شد: بچه های هیئت منابع انسانی ما هستند که در ارائه این خدمت ها به صورت رایگان و فی سبیل الله پای کار هستند.

 

وی بابیان اینکه کارهای ما در این نمایشگاه جهادگونه است، ابراز داشت: کارشناسان حقوق قضا به صورت صلواتی به افراد نیازمند خدمت می دهند و پزشک عمومی نیز در این نمایشگاه به صورت رایگان بیماران را ویزیت می کند و کارشناسان طب سنتی نیز نسبت به ترویج داروهای گیاهی اقدام می کنند.

 

مسئول هیئت علمداران گرگان یادآور شد: علاوه بر این مسائل غرفه ای نیز به عنوان کتابخانه در این نمایشگاه در نظر گرفته شده و  کارشناس مامایی در سه روز گذشته به متقاضیان به ارائه خدمت پرداخت.

 

«محمد حسین ربیعی نژاد»، پژوهشگر و کارشناس طب اسلامی که در این نمایشگاه فعالیت داشت، متذکر شد: رسالت کار طب و درمان این است که هر زمان جامعه با مشکل رو به رو شد به کمک آن بشتابد.

 

پژوهشگر و کارشناس طب اسلامی ادامه داد: وقتی جامعه دچار یک بیماری شده کسی که پذیرفته کار طب را انجام دهد باید به میدان بیاید همانطور که نظامی ها در زمان جنگ به میدان می آیند امروز نیز وظیفه ما است که در برابر بیماری ها به میدان بیاییم.

 

وی افزود: یکی از مهمترین فلسفه وجودی هیئت ها این است که به درد مردم بپردازند و اگر زمانی که سیل آمد هیئت ها می خواستند در خانه بمانند مردم دیگر پای هیئت نمی آمدند.

 

ربیعی نژاد یادآور شد: هیئت ها از همه مشاغل تشکیل می شوند و از آنجایی که نیت آنها امام حسین(علیه السلام) و اهل البیت(علیهم السلام) است با تاسی از این بزرگان اسلام به میدان می آیند و در صورتی که نسبت به وظایفه خود کوتاهی کنند شرمنده اهل البیت(علیه السلام) می شوند.

 

پژوهشگر و کارشناس طب اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تمام زوایا را در نظر می گیرند و به طور قطع سخن آنها برای ما حجت است و باید به آن اهتمام داشته باشیم.

 

«مریم لشکری نامقی»، کارشناس  فرق و مذاهب  که در این نمایشگاه به سوالات اعتقادی و مذهبی متقاضیان پاسخگو بود نیز می گوید: با شیوع اپیدمی کرونا شاهد آن بودیم که هر چه آسیب ها و خطرات اجتماعی افزایش پیدا کرد تلاش و خدمات هیئت های مذهبی نیز افزایش یافت.

 

کارشناس  فرق و مذاهب ادامه داد: براساس مباحث اعتقادی تلاش کردیم به نوعی در این خدمتگذاری مشارکت داشته باشیم.

 

لشکری متذکر شد: از جمله افرادی هستیم که نسل نخست انقلاب را درک کردیم و زمان جنگ را پشت سر گذاشتم و احساس می کنم آن همبستگی و محله محوری و تحرک اجتماعی مردم در این ایام کرونا مثل دهه نخست انقلاب اسلامی زنده شده است.

 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محله محوری اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام با به کارگیری از فضای مجازی و رسانه های معاند اعتقادات مردم را هدف قرار دادند و باید با فعالیت های محله محوری اندیشه های اسلامی مردم را تقویت کنیم و جامعه را در مسیر تمدن اسلامی و ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) قرار دهیم.

 

کارشناس فرق و مذاهب به الگوگیری از شهدا در فعالیت های این نمایشگاه اشاره کرد و متذکر شد: قطعا کار ما با سردار سلیمانی قابل قیاس نیست، زمانی که برای این برنامه دعوت شدم نگاه من این بود در فضای کرونایی که محدودیت مراسم جمعی وجود دارد، بتوانم قدمی بردارم و در مسیر تقویت بنیه اعتقادی مردم اثرگذار باشم.

 

لشکری بیان کرد: در این نمایشگاه توفیق داشتم در برنامه های فرهنگی نیز شرکت کنم و این کلاس ها در بخش های مختلف فرصتی را به مخاطبان می داد تا به پاسخ سوالات خود برسند.

 

کد خبر 1016397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha