کرونا جان یک کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را گرفت

یزدان پناه از افزایش شمار قربانیان کووید۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۲۵ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۲۸ دی ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۵ بیمار کرونایی قطعی بوده و پنج بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز نیز جواب ۲۹۰ نمونه را از آزمایشگاه دریافت شد که  ٢۶ درصد موارد، مثبت گزارش شد  و بیشترین موارد مثبت در بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود.

 

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت نزولی کرونا در استان، اما نگران ورود به خیز دیگری هستیم.

 

یزدان پناه عادی انگاری مردم، صنوف و ادارات دولتی، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط بسیاری از مردم و صنوف، افزایش تعداد تجمعات و تعداد شرکت کنندگان در تجمع ها، افزایش مسافرت ها به خصوص به مناطق گرمسیری استان، تقسیم اقلام ضروری مردم در تعداد کمی از مغازه ها، پنهان کاری بعضی از افراد مشکوک به بیماری و عدم مراجعه به مراکز  بهداشتی درمانی، عدم استقبال خانواده بیماران و افراد در معرض تماس با بیماران کرونایی جهت انجام تست رایگان،خروج بعضی از بیماران قرنطینه ای از مراکز قرنطینه (خانه شخصی) و آلوده کردن عده ای از افراد بی گناه دلایل ورود به خیز جدید در بهمن ماه است.
 
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: احتمال وارد شدن به خیز کرونا در بهمن ماه بسیار زیاد است که نتیجه آن، افزایش مرگ و میر در مقیاس وسیع و طولانی بودن زمان خیز و در نتیجه آثار اجتماعی، اقتصادی، روانی و ... برای مردم استان خواهد بود.

 

وی گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی واکسن و داروی موثر ضد کرونا وجود ندارد، لذا استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از هر نوع تجمعی، شست و شوی مرتب دست ها، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، عدم حضور در مکان های شلوغ، بسته و پر خطر از توصیه های همیشگی ما برای مقابله با کووید ۱۹ است.

کد خبر 1016490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha