طلاب خود را به سلاح مشاوره مسلح کنند

حجت الاسلام سعادت فر مشاوره را یکی از راه‌های تبلیغ دین مبین اسلام و سلاح پرکاربرد طلاب علوم دینی در راه ترویج اعتقادات مذهبی دانست و گفت: ارتقای مهارت افزایی و توانمندسازی مشاوران ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام رضا سعادت‌فر در دیدار هیات امنا و مبلغین طرح امین کانون دانش آموختگان الزهرا(س) بافق  افزود: ایران اسلامی امروز بیش از گذشته و به‌شدت نیاز به مشاوران دینی دارد زیرا جریان مشاوره یک جریان نو و بکر است و باید نیروهای انقلابی بدان اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه مشاوره پیوسته با هنر همراه است بیان کرد:هنرمند همواره باید یک گام از مخاطب خود پیشتر باشد چراکه هنرش، گرایش و بینش می‌آفریند و دانش می‌افزاید و اینگونه هنر با این گستردگی از نیازمندی دین مبین اسلام است.

امام جمعه بافق  با بیان اینکه مشاوران و روانشناسان با بهره‌گیری از منابع دینی نیازهای معنوی جوانان را تامین کنند خاطرنشان کرد: ارایه مشاوره با رویکرد دینی بنیان خانواده را مستحکم می‌کند.

رییس شورای  فرهنگ عمومی شهرستان بافق تصریح کرد: دو عنصرِ ایمان و غیرت دینی، عامل پیروزی و استمرار انقلاب است و این عناصر خود عامل دغدغه‌مندی و روحیه جهادی به شمار می‌رود، بی‌انگیزگی هدف دشمن است که با این دو عنصر می توان با آن مقابله کرد.

به گفته وی ،فلسفه انسان این است که باید همیشه در زندگی انگیزه و مسیری برای اعتلای زندگی خود و جامعه داشته باشد و بداند که  که احساس بی هویتی، پوچی و بی انگیزگی در قشر انقلابی از اهداف دشمن است.

رییش شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق اضافه کرد: باید از همه فرصت‌ها برای توسعه امر مشاوره دینی و ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی و تعالیِ نگاه هنر دینی از طرف مردم و جلب مشارکت جامعه در رشته‌های مختلف بهره ببریم و دشمنان را مایوس و نقشههای آن‌ها را نقش برآب کنیم.

خطیب نماز جمعه بافق افزود: همچنین ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی برای تعلیم ظلم بوده چرا که فضای تعلیم باید توام با تربیت باشد و تربیت تنها در فضای واقعی اتفاق می‌افتد و این رویه در آموزش یک تهدید است.

در این دیدار بعد خانم  زهرا زارعی  مسوول کانون دانش آموختگان حوزه علیمه الزهرا(س) بافق  گزارشی از اهداف و عملکرد این کانون ارایه کرد.

کد خبر 1016744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha