دانش آموزان برخی از مدارس سیستان و بلوچستان آموزش حضوری خود را از سر می گیرند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برخی از مدارس سیستان و بلوچستان از اول بهمن فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و دانش آموزان به صورت حضوری سر کلاس درس می نشینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، « حمید رضا رخشانی» در سمینار فرمانداران استان اظهار داشت: علی‌رغم مشکلات و موانع که در مسیر آموزش های غیر حضوری در پی بیماری کرونا وجود داشت اما دلسوزانه و ساعی همکاران ما پایبند به استمرار و فرآیندهای آموزشی و تربیتی بوده و تاکنون از بسترهای مختلف این موضوع را رصد کرده ایم.
 

وی با بیان اینکه با همه توان به دنبال کاهش نگرانی دانش آموزان و خانواده ها و کاهش آسیب‌های ناشی از جریان تعطیلی مدارس و غیر حضوری شدن آموزشی ها هستیم، افزود: تلاش خواهیم کرد تا شرایط یکسان و عادلانه ای برای همه دانش‌آموزان در این راستا مهیا نماییم.


مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: اعتقاد داریم آموزش های حضوری علاوه بر جریان یاددهی یادگیری موثر و مطلوب، موجب ارتقاء سطح مهارت‌های علمی ، حرفه ای و زندگی دانش آموزان در ابعاد اجتماعی و فردی آنان می‌شود اما  باید تابع مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با اپیدمی کرونا باشیم و ملزم به رعایت آن خواهیم بود.

 

رخشانی با اشاره به اینکه دانش آموزان برخی مدارس استان به تدریج فعالیت خود را از اول بهمنا آغاز خواهند کرد، گفت: دستورالعمل ابلاغی به شهرستان‌ها و مناطق جهت اقدام لازم صورت پذیرفته است.

 

وی به فقر زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی در استان اشاره کرد و خاطرنشان نمود: مهم ترین معضل دانش‌آموزان بویژه در مناطق روستایی و عشایری و حاشیه ها شهرها، فقدان زیرساخت های اینترنتی و عدم بهره مندی دانش آموزان از این موضوع است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با حضور راهبران آموزشی، توزیع درس نامه ها و آموزش های حضوری فرد به فرد در برخی مناطق و بسیاری از این قبیل اقدامات توانستیم فرآیند آموزش همه دانش آموزان را در راستای تحقق عدالت آموزشی استمرار بخشیم و جبران کنیم.

 

کد خبر 1016850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha