اجرای نسخه نویسی الکترونیک در ۹۶ درصد مطب های پزشکان/ پرداخت حدود ۵.۵ میلیارد تومان هزینه نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک در آذرماه

صحرایی از اجرای نسخه نویسی الکترونیک در ۹۶ درصد مطب های پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی صحرایی» ظهر امروز (دوشنبه 29 دی) در نشست خبری با موضوع نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک گفت: استارت کار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از سال ۹۸ با مراکز بخش خصوصی و طرف قرارداد در گلستان آغاز شد.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: بر اساس برنامه زمان بندی انجام شده، در سال جاری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز داروخانه ها، پاراکلینیک ها، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری و مراکز فیزیوتراپی آغاز شد.

 

وی ادامه داد: در آذر ماه سال جاری 96 درصد مطب های طرف قرارداد بیمه سلامت، در حال نسخه نویسی الکترونیک هستند و صورتحساب خود را برای بیمه سلامت ارسال کرده اند.

 

صحرایی اظهارداشت: 100 درصد مراکز پاراکلینیکی شامل؛ آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری نسخه نویسی الکترونیکی انجام شده است و در داروخانه های طرف قرارداد نیز 93 درصد نسخه نویسی الکترونیک انجام شد.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: هزینه های ثبت شده نسخه نویسی الکترونیک در آذرماه 668 میلیون تومان بوده است.

 

وی، هزینه نسخه پیچی در این مدت را 4 میلیارد و 770 میلیون تومان برشمرد و افزود: در مجموع 5 میلیارد و 438 میلیون تومان نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک انجام شده است.

 

صحرایی با بیان اینکه در حال حاضر نسخه پیچی و نسخه نویسی در بخش خصوصی آغاز شده است، گفت: این طرح در بخش دولتی نیز تا پایان سال به صورت پایلوت در 10 استان اجرا می شود.

 

 

کد خبر 1016853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha