انجام کار خیر موجب کمال انسان می شود

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه انسان باید جایگاه و کمال واقعی برسد، گفت: انجام کارهای خیرخواهانه و اعمال عبادی در تحقق این امر کارساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید «ابوالحسن مهدوی» در جمع کارکنان نیروی هوایی ارتش شهید بابایی اصفهان به مناسبت ایام فاطمیه، به موضوع مهم سعادت و کمال انسان پرداخت و اظهارداشت: رسیدن به جایگاه انسانیت و کمال که تنها از خدا فرمان ببرد و درگیر دنیا نباشد از وظایف آدمی در این دنیا به شمار می رود.

 

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان برای آرامش خود خانه می سازد و حیوانات نیز این کار را انجام می دهند و این اقدام لازم است اما تفاوت انسان با دیگر جانداران در قدرت تعقل بوده که واقعیت ها را در نظر می گیرد.

 

وی کنترل غضب و شهوت، برنامه ریزی و آینده نگری، کمک به هم نوعان و اقدامات خیرخواهانه را از جلوه های تمایز انسان با حیوانات بیان کرد و گفت: وقتی دو حیوان بر سر منافع خود با دیگری روبرو می شود کار به کشتن همدیگر می رسد و نباید این موضوع در بین مردم جامعه که قدرت کنترل خشم دارند رواج پیدا کند.

 

آیت الله مهدوی، با اشاره به اینکه انسان باید جایگاه و کمال واقعی برسد، تصریح کرد: انجام کارهای خیرخواهانه و اعمال عبادی در تحقق این امر کارساز است و به همین خاطر انجام اعمال عبادی واجب و مستحب بر روحیه فرد اثر می گذارد و دین اسلام نیز بر این مسائل تاکید دارد.

 

وی با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه بالای انسانیت باید به پروردگار عالم اعتماد داشت، اذعان کرد: آنچه به ما می رسد بر اساس مصلحت ها بوده و باید این موارد را مورد توجه داشته و بر مشکلات صبوری کنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: دین اسلام به دنبال بیداری انسان ها و تحقق واقعیت های زندگی است که چراغ خاموش دین در غرب موجب فرو رفتن آن ها در دنیا و تلاش برای رسیدن به ثروت و مقام با هر ابزاری شده است.

 

وی چهره منافقانه غرب را یکی از عوامل فریب خوردگی آن ها از زیبایی های دنیا بیان کرد و گفت: دورویی و رفتار منافقانه در بین آنان نهادینه شده و هر کجا که منافعشان باشد به یک صورت موضع گرفته و هر کجا منفعتی ندارند، رفتار متفاوتی خواهند داشت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری از مردم خواست تا با پروردگار هستی معامله کنند و از آن سود ببرند و با بهره گیری از فرامین دینی و اجرای دستور اسلامی علاوه بر انجام وظیفه بر روحیه و آرامش خود نیز بیفزایند.

 

وی حضور در مراسم های معنوی و مذهبی را عامل زنده شدن روح انسان دانست و افزود: زندگی بدون معنویت پوچ است و سبک زندگی بزرگان دینی به ما الگو و روش های صحیح را نشان داده و فرصتی برای تعالی ما شده است.

 

آیت الله مهدوی به سالروز شهادت حضرت زهرا نیز اشاره کرد و یادآورشد: تشیع جنازه غریبانه و مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) بسیاری از مسائل را در دنیا مشخص کرده که آشکار سازی واقعیت های دین و ترسیم انحرافات حاکمیتی توسط برخی از افراد دنیا پرست از جمله آن ها است.

 

کد خبر 1016950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha