محدودیتی در خرید و بازدید از نمایشگاه مجازی کتاب وجود ندارد

دهقانکار با بیان اینکه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب امکان جست و جوی کتاب بر اساس عنوان، ناشر، نویسنده و موضوع وجود دارد، گفت: برای ناشران پنل به صورت رایگان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «ایوب دهقانکار» امروز (سه شنبه 30 دی) در افتتاحیه نخستین نمایشگاه مجازی گفت: محدودیتی در خرید و بازدید از نمایشگاه وجود ندارد. در سایت نمایشگاه مجازی کتاب امکان جست و جوی کتاب بر اساس عنوان، ناشر، نویسنده و موضوع وجود دارد.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار داشت: برای ناشران پنل به صورت رایگان اختصاص داده شده که دایم در اختیار آنهاست. برای مرسوله هایی که قیمت فاکتور بالای 50 هزار تومان باشد، بسته به نوع فاصله 25 تا 75 درصد امکان تخفیف وجود دارد. با توجه به اینکه نمایشگاه مجازی با این گستردگی در کشور و دنیا مسبوق به سابقه نبوده است، ممکن است در طول برگزاری نکات مبهم و پنهانی بر ما روشن شود که پیشاپیش عذرخواهی می کنیم. قول می دهیم در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات تلاش کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم نمایشگاه کتاب مجازی در تقویت صنعت نشر، تحقق عدالت فرهنگی از طریق دسترسی آسان مردم به کتاب و ارتقای سطح فرهنگی از طریق کتابخوانی موثر باشد. از تمام همکاران، بانک صادرات، سازمان فناوری ارتباطات، جامعه نشر و اداره پست تشکر می کنم. انشاءالله که نمایشگاه مجازی کتاب در کل کشور باشد.

 

بر اساس این گزارش، «هومان حسن پور»، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این نشست گفت: نمایشگاه کتاب به خاطر حمایت از ناشران و کتابفروشان برگزار می شود. امسال کرونا پیش آمد و روی نمایشگاه کتاب تاثیر گذاشت. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی کرد حمایت ها را در نظر داشته باشد. خواستم به همکاران بگویم ماکسیمم زمانی که می شد نمایشگاه مجازی کتاب را برگزار کرد، همین وقت بود. در شش ماهه دوم سال ممکن است به کتابفروشان فشار بیاید اما چون زمان برای ناشران از دست رفته بود و نمی توانستند نقدینگی را برگردانند، نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد. وزارت فرهنگ و ارشاد هم با طرح های فصلی در راستای حمایت از کتابفروشان و هم نمایشگاه کتاب مجازی اقدامات لازم را مد نظر دارد.

 

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اظهار داشت: نمایشگاه مجازی کتاب اولین بار است که در جهان برگزار می شود و ممکن است اتفاقات خاص و کم و کسری هایی داشته باشد. به نظرم تا می توانیم همکاری کنیم و بهترین استفاده را داشته باشیم. اگر در طول مسیر اجرا مسئله ای پیش آمد، می توان آن را مطرح کرد. در حال حاضر تمرکز این است که صدای این نمایشگاه شنیده شود. کل ایران باید مطلع باشد و همه پیگیر باشند.

 

گفتنی است، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب از اول تا هفتم بهمن برگزار می شود. هزار و 732 ناشر داخلی و 180 ناشر خارجی با بیش از 20 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت می کنند. از هزار و 450 عنوان کتاب رونمایی می شود و 30 نشست بین المللی با حضور 180 سخنران داخلی و خارجی برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1017084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha