برپایی مجلس سوگواری بانوان در صحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام)

واحد خطابه حسینی بانوان در آستان قدس عباسی مجلس سوگواری را به همراه نمایشی برگزار کرد که مظلومیت حضرت زهرا (علیها السلام) را به تصویر ‌کشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، واحد خطابه حسینی بانوان در آستان قدس عباسی مجلس سوگواری را به همراه نمایشی برگزار کرد که مظلومیت حضرت زهرا (علیها السلام) را به تصویر ‌کشید.

این مجلس سوگواری در سرداب امام موسی کاظم (علیه السلام) و با حضور تعدادی از بانوان زائر و جمعی از کارکنان آستان قدس عباسی برگزار شد.

تغريد التميمی، معاون مسئول این واحد در مصاحبه با شبکه جهانی الکفیل گفت، به منظور گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرای بتول (علیها السلام) برنامه عزاداری برگزار و طی آن سخنرانی با محوریت سیره حضرت زهرا (علیها السلام) ایراد شد. این برنامه با مرثیه خوانی و نمایشی در این خصوص خاتمه یافت.

وی گفت: رویه ما نوآوری در هر نمایش است و در این نمایش حال و گذشته را ادغام کردیم و به منابع موثقی در نقل رخدادها متکی بودیم.

التمیمی افزود: این مجلس با حضور گسترده دوستداران اهل بیت (علیه السلام) در همه گروه های سنی برگزار شد و ۲۵ تن از پرسنل واحد خطابه بانوان که طی روزهای گذشته به شکل متوالی برای نقش های خود تمرین کرده بودند با پایبندی به فاصله ‌گذاری اجتماعی و پیروی از اقدامات سلامت بهداشتی در اجرای نمایش شرکت کردند.

شایان ذکر است، هدف واحد خطابه حسینی بانوان نشر مظلومیت اهل بیت (علیهم السلام) به روش های نوین، قابل فهم و نزدیک به واقعیت است بنحویکه بر ادله علمی معتبر متکی باشد. همچنین به دلیل اهمیت بسیاری که در مراسم عزاداری دارد با دیدگاه ها و افکار جدید همسویی دارد.
 

کد خبر 1017468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha