داستان «سیلاب» ازنویسنده جهرمی در ماهنامه کشور سوریه منتشر شد

نعمت اللهی گفت: داستان «سیلاب» از ابوذر قاسمیان نویسنده شاخص و جوان جهرمی، در ماهنامه بین‌المللی «الموقف الأدبی» منتشر شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به انتشار  داستان «سیلاب» از ابوذر قاسمیان نویسنده جوان جهرمی در یک نشریه کشور سوریه گفت: این داستان در ماهنامه بین‌المللی «الموقف الأدبی» منتشر شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه نشریه‌ معتبر «الموقف الأدبی» در دمشق چاپ می‌شود و توسط «اتحادیۀ نویسندگان عرب» اداره می‌شود، افزود: این نشریه در سال ۱۹۶۹ تأسیس شده است و یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین نهادهای علمی‌فرهنگی دنیای عرب به حساب می‌آید.

 

وی بیان کرد: داستان سیلاب را دکتر خیریه دماک قاسم، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بغداد ترجمه کرده است.

 

نعمت اللهی ادامه داد: وی که دانشیار دانشگاه بغداد است پیش از این داستان‌هایی از سیمین دانشور و هوشنگ مرادی کرمانی را ترجمه کرده و به چاپ رسانده است.

 

وی با اشاره به موضوع این داستان، عنوان کرد: داستان «سیلاب» یکی از داستان‌های شاخص ابوذر قاسمیان است که مورد توجه این مترجم عراقی قرار گرفته است و شخصیت اصلی آن عرب‌زبانی به نام «فارِس» است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم گفت: در این داستان با تصاویری بدیع و سوررئالیستی نشان داده می‌شود که در هزارتوی زمان گیر افتاده و با فلسفه‌‌ نیشخندآمیزی درگذشته و حال و آینده دست‌وپا می‌زند.

کد خبر 1017492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha