پیش‌بینی ثبات برای بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرد اگر روند بازار ارز ثبات را تا پایان سال حفظ کند، باید منتظر روندی آرام با اندکی نوسان برای بازار طلا باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ابراهیم محمدولی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «صبح وگفتگو» با اشاره به ریزش سنگین و صعود مجدد قیمت طلا اظهار کرد: این رویه بدلیل اثر مستقیم انس جهانی و ارز بر بازار طلاست و البته تقاضا هم درصد اندکی اثر گذار می باشد که نمونه آن را در یکی دو ماه گذشته شاهد بودیم.

وی این روند را همیشگی خواند و تاکید کرد: حداقل تا پایان سال انتظار داریم اگر سمت و سوی ارز در مسیر آرامش باشد، طلا در مسیر مشابه با نوسانات جزئی حرکت کند.

محمدولی نوسانات اندک در قیمت طلا را امری مسبوق به سابقه خواند و گفت: اگر بازار ارز دچار رخدادهای خاص و نوسانات آنچنانی شود، طلا هم در همین کانال حرکت خواهد کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از تحرکات انس جهانی طی روزهای گذشته سخن گفت و ادامه داد: انس از 1900 به 1837 دلار رسید که یکی از دلیل شاید به تغییر و تحولات سیاسی امریکا باز گردد.

محمدولی به رادیو گفت‌وگو گفت: پیش بینی می کنیم اگر بازار ارز در همین مسیر باشد، طلا هم تا اسفند ما در سطح فعلی خود را حفظ کند و شاید 2 الی 5 درصد نوسان همیشگی داشته باشد.

وی در پاسخ به مجری برنامه در خصوص اعلام قیمت قطعی برای دلار که از دهان روحانی رسانه ای شده است، اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد، اختیار در ید دولت است و طبیعتا انتظار داریم درصدی از قیمت طلا کاهشی شود.

محمدولی در نهایت تصریح کرد: پیش بینی قیمت کاری سخت است و وقتی با کاهش ارز روبرو نباشیم، همه پیش بینی های امروز برهم می خورد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین در این بخش تحلیلی در رادیو گفت‌وگو ضمن اعلام قیمت گذاری ها تا آخر وقت دیروز گفت: هر قطعه سکه طرح جدید 10 میلیون و 170 هزار تومان و سکه طرح قدیم 9 میلیون و 500 هزار تومان می باشد.

محمدولی با اعلام قیمت 5 میلیون و 500 هزار تومان برای نیم سکه و 3 میلیون و 400 هزار تومان برای ربع سکه، ادامه داد: سکه گرمی در مرز میلیون تومان است.

کد خبر 1017638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha