لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی آستارا در مدیریت بحران

صابر بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان همچون جمعیت هلال‌احمر، شهرداری‌ها، ادارات نفت، گاز، آب و برق با دقت لازم در تامین نیازهای مردم فعال باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عباس صابر» امروز(چهارشنبه، ۱ بهمن) در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل سالن اجتماعات شماره ۲ فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی این جلسه اضطراری با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه جمعیت هلال‌احمر در حوزه کمک‌رسانی و اسکان هموطنان در صورت بروز مشکلی پای کار باشد، افزود: در حوزه شهری شهرداری‌ها نباید اجازه دهند برفی روی زمین بشیند.

 

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان همچون جمعیت هلال‌احمر، شهرداری‌ها، ادارات نفت، گاز، آب و برق با دقت لازم در تامین نیازهای مردم فعال باشند.

 

صابر تصریح‌کرد: اداره صمت بر فعال بودن نانوایی‌های شهرستان آستارا نظارت ویژه داشته باشد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان لغو شده است،خاطرنشان‌کرد: سوخت‌های نفت و گاز در جایگاه‌های مختلف مسیر آستارا - تالش به مقدار کافی باشد تا ماشین‌های سنگین راهداری در این راستا با مشکل مواجه نشوند.

 

*کاهش چشمگر دما در بندر آستارا

«فردین فرتوت‌نیا» نیز در این جلسه اظهارکرد: طبق آخرین داده‌های مرکز پیش‌بینی هواشناسی گیلان نفوذ سیستم پرفشار باعث بارش‌های باران و برف در ارتفاعات شهرستان آستارا می‌شود.

 

رییس اداره هواشناسی بندر آستارا افزود: کاهش چشمگیر دما در آستارا از عصر و بعد از ظهر امروز آغاز شده و تا ظهر پنجشنبه ادامه دارد.

 

وی با بیان‌اینکه در سطح شهر انتظار بارش برف ۲ الی ۱۰ سانتی‌متری داریم، تصریح‌کرد: در ارتفاعات نیز تا ۳۰ سانتی‌متر برف روی زمین می‌نشیند.

 

فرتوت‌نیا گفت: با کاهش دما و قطع بارش‌ها انتظار یخبندان صبحگاهی و شبانگاهی در آستارا را خواهیم داشت.

 

*آمادگی راهداران آستارا برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی

«رمضان دانش» نیز در این جلسه،اظهارکرد: سه اکیپ از نیروهای راهداری در مسیر آستارا به اردبیل، آستارا به تالش و همچنین مسیرهای روستایی آستارا مستقر بوده و آمادگی لازم را دارند.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای بندر آستارا با ‌بیان‌اینکه سوخت خودروهای راهداری تامین شده است، افزود: اولویت راهداری باز کردن راه‌های اصلی شهرستان آستارا است.

 

دانش بر همکاری بخش خصوصی در مواقع بحران برف تاکید کرد و گفت: نمک و ماسه به اندازه کافی در انبارهای راهدارخانه‌های آستارا دپو شده است.

 

*نیروهای شهرداری آستارا در آماده‌باش کامل هستند

«محمد کرم‌زادگان» نیز در این جلسه، افزود: ۱۵ تن نمک برای نمک‌پاشی در سطح شهر آستارا توسط شهرداری به منظور جلوگیری از یخبندان برف دپو شده است.

 

معاون شهردار بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: نیروهای شهرداری آستارا به همراه کلیه دستگاه سنگین و نیمه سنگین در آماده‌باش کامل هستند.

 

 

کد خبر 1017748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha