افتتاح ۲ پروژه منابع طبیعی در دهه فجر

فتحی گفت: در دهه فجر امسال ۲ پروژه با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون تومان در شهرستان سربیشه افتتاح خواهد شد.

«محمد فتحی» در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از بیرجند در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر با بیان اینکه یکی از پروژه ها ۴۰۰ هکتار مدیریت هرزآب در مرتع شیرگ بخش مرکزی در حوزه اداره امور بیابان است، گفت: اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه ۱۷۰ میلیون تومان‌ است و با افتتاح آن ۶۰۰ نفر از مزایای آن برخوردار می شوند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه اجرای ۱۵۰ هکتار هلالی آبگیر توام با بذر پاشی در مرتع سرزه بخش مود با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیون تومان در حوزه اداره امور مراتع را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال برشمرد.

 

وی افزود: این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که با افتتاح آن ۷۰ خانوار با جمعیت ۳۵۰ نفر از مزایای این طرح برخوردار می شوند و اجرای این پروژه افزایش پوشش گیاهی، افزایش علوفه دام و کنترل رواناب ها درعرصه را درپی خواهد داشت .

 

وی یادآور شد: در طرح ۴۰۰ هکتاری شیرگ ۴ روستا و در طرح ۱۵۰ هکتاری سرزه اهالی ۳ روستا از مزایای طرح بهره مند خواهندشد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه گفت: ۴ پروژه در حوزه بیابان ، دو پروژه در حوزه آبخیزداری، یک پروژه در حوزه مرتع و یک پروژه هم در بخش جنگل با اعتبار بیش از ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف شهرستان در حال اجرا است و  تاپایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 

فتحی ابراز امیدواری کرد: افتتاح مابقی پروژه ها در بخش‌های آبخیزداری، بیابان و جنگل در صورت تکمیل در هفته منابع طبیعی (نیمه اسفندماه) انجام خواهد شد.

 

کد خبر 1018260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha